شناسهٔ خبر: 38526107 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

موافق واگذاری سیلوی همدان نبودیم/ مشکلی در پرداخت حقوق کارمندان نداریم

سرپرست شرکت بازرگانی دولتی ایران نمایندگی همدان با اشاره به واگذاری سیلوی همدان به بخش خصوصی گفت: ما موافق این واگذاری نبودیم اما شرکت خصوصی طبق قانون اقدام به این امر کرده است.

صاحب‌خبر -

مسعود بکایی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در همدان در ارتباط با این سوال که تعویق در پرداخت حقوق کارمندان شرکت بازرگانی دولتی ایران صحت دارد ضمن رد این مطلب اظهار کرد: هیچ مشکلی در خصوص پرداخت حقوق و دستمزد کارکنان نداریم.

وی با اشاره به واگذاری سیلوی همدان به بخش خصوصی گفت: سازمان خصوصی‌سازی بر مبنای قانون تعدادی از سیلوها، انبارها، کارخانه‌ها و سایر بنگاه‌های اقتصادی را از طریق مزایده و مذاکره به فروش رساند که سیلوی همدان نیز جزو آنها بوده است.

سرپرست شرکت بازرگانی دولتی ایران نمایندگی همدان با بیان اینکه اداره ما هیچگونه دخالتی در واگذاری نداشته و سازمان خصوصی‌سازی مستقل اقدام به فروش سیلوی ۱۶ هزار تنی همدان کرده است گفت: این سیلو طبق مقررات به فروش رفته که ممکن است در افکار عامه اینطور منظور شود که قیمت فروش آن ارزان بوده و یا چرا اقساطی و ... ؟

وی تاکید کرد: مسوولیت فروش به عهده سازمان خصوصی‌سازی بوده و  ما نیز موافق این اقدام نبودیم اما طبق قانون مصوب مجلس بخشی از بنگاه‌های اقتصادی اجازه واگذاری به بخش خصوصی را دارند.

بکایی بیان کرد: بعد از اینکه حساسیت موضوع انبارهای کالاهای اساسی و به خصوص سیلوها مورد توجه قرار گرفت از ابتدای سال جاری بر اساس مصوبه هیات واگذاری سازمان خصوصی‌سازی ۸۱ سیلو و انباری که متعلق به شرکت بازرگانی دولتی بود از لیست فروش خارج شد.

وی عنوان کرد: به لحاظ حساسیت موضوع قرار شد سیلوها واگذار نشوند و لیست واگذارهای هم که هست مربوط به گذشته بوده و در حال حاضر دیگر ۸۱ سیلو و انبار از لیست واگذاری خارج شده‌اند.

سرپرست شرکت بازرگانی دولتی ایران نمایندگی همدان با بیان اینکه بنده کمتر از دو ماه است وارد شرکت شده‌ام و زمانی که سیلو به سازمان خصوصی‌سازی فروخته شده اداره ما در جریان نبود و به یکباره متوجه این موضوع شد گفت: واگذاری سیلو طبق مقررات قانونی بوده اما این واگذاری با افزایش قیمت املاک همزمان بود که در نتیجه اعتراض‌هایی را در برداشت.

وی تصریح کرد: چون ارزیابی ملک متعلق به سال ۹۵ و ۹۶ بوده و تا پروسه مربوط به انتشار آگاهی مزایده انجام شود، با افزایش و رشد سریع قیمت املاک در سال ۹۷ همراه بوده؛ بنابراین تفاوت قمیتی که گفته می‌شود در این امر صادق است.

بکایی با اشاره به اینکه عده‌ای به این نتیجه رسیده‌اند که سیلو با قیمت پایین‌تر از حسب نرخ روز واگذار شده است گفت: طبق مقررات قانونی تعهداتی هم تعیین شده که فردی که سیلو را خریداری کرد هشت سال حق فروش یا تغییر کاربری آن را ندارد و همچنان باید به عنوان سیلو ارائه خدمت کند.

انتهای پیام/89026/

نظر شما