شناسهٔ خبر: 38525801 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: ایکنا | لینک خبر

حجت‌الاسلام نبوی:

مواجهه دغدغه‌مند برای ارتقای فرهنگ دینی در دانشگاه‌ها وجود ندارند/ برخوردی شعارگونه با بیانیه گام دوم

مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه پیام نور اقدامات دغدغه‌مند و دلسوزانه برای ارتقای سطح فرهنگ دینی در دانشگاه‌ها را در میدان نمی‌بینیم، اظهار کرد: آنچه درباره بیانیه گام دوم انقلاب در فضای دانشگاهی می‌بینیم، برخوردی شعارگونه بوده است، در حالی که نیازمند کار جهادی از سوی اعضای هیئت علمی هستیم تا منابع علمی متناسب با این بیانیه تبیین شود.

صاحب‌خبر -

حجت‌السلام سیدمحمود نبوی، مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه پیام‌نور

حجت‌الاسلام سیدمحمود نبوی، مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه پیام‌نور، در گفت‌وگو با ایکنا، درباره ارزیابی اقدامات دانشگاهیان در خصوص تبیین بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی، اظهار کرد: دانشگاهیان باید در خط‌مقدم احیاگری مکتب اهل‌بیت(ع)، مشی امام(ره) که همان سیره اهل‌بیت(ع) است، باشند تا انقلاب و آرمان‌های آن زنده بماند. این وظیفه تنها به یک مجموعه واحد مانند نهاد رهبری در دانشگاه‌ها مربوط نمی‌شود و باید همه اساتید و دانشگاهیان در این امر پیشگام باشند.
 
وی اذعان کرد: آنچه که درباره بیانیه گام دوم انقلاب که بهمن‌ماه ۹۷ از سوی مقام معظم رهبری صادر شد، در فضای دانشگاهی می‌بینیم، برخوردی شعارگونه بوده است، در حالی که پرداخت به آن را باید به وسط میدان بیاوریم و منابع علمی ما باید متناسب با این بیانیه تبیین شود. در این مسیر نیازمند کار جهادی از سوی اعضای هیئت علمی و اساتید دانشگاهی هستیم.

وی ادامه داد: نهاد رهبری در دانشگاه‌ها از همان آغاز صدور بیانیه، تلاش کرده به تبیین این بیانیه در سطح دانشگاه‌ها بپردازد، تاکنون نیز بیش از ۵۰ جلسه متمرکز با حضور مسئولان نهاد رهبری در همه دانشگاه‌ها و بسیاری جلسات درون دانشگاهی برگزار شده است، اما این‌ها کم است و راضی نیستیم. خروجی کار دستور جلساتی به منظور پیاده‌سازی متن بیانیه گام دوم و تبیین آن در سطح دروس معارف دانشگاهی بوده که البته این خوب است، اما اگر بخواهیم به نوک قله نگاه کنیم، خواهیم دید خیلی راهی نرفته‌ایم و این مسیر طولانی است و تا قله فاصله زیادی داریم.

حجت‌الاسلام نبوی درباره ارزیابی فعالیت دانشگاهیان در زمینه تبیین بیانیه گام دوم، افزود: اگر همکاری دانشگاه‌ها در زمینه تبیین بیانیه گام دوم با مجموعه نهاد رهبری در دانشگاه‌ها که علَم کار را بر دوش گرفته بیشتر باشد، قطعاً موفقیت‌های زیادی را در تبیین بیانیه گام دوم در دانشگاه‌ها و بیش از آن در سطح جامعه شاهد خواهیم بود.

مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها با تأکید بر اینکه باید تقسیم کار در دانشگاه‌ها انجام شود، گفت: نهاد رهبری نهاد تصدی‌گر در این زمینه نیست، اما با این حال بسیاری از فعالیت‌های خود را متناسب با مطالبات رهبری به خصوص انتظارات ایشان از دانشگاهیان که در بیانیه گام دوم آمده، تبیین می‌کند، البته که این‌ها کفایت لازم برای دانشگاه نمی‌کند.
 
وی بیان کرد: این وظیفه تمامی سطوح دانشگاهی و دستگاه آموزش عالی است که منویات مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها را مورد توجه قرار دهند تا خواسته‌های ایشان محقق گردد. یک دست صدا ندارد و گاهی می‌بینیم در انجام فعالیت‌های فرهنگی در سطح دانشگاه‌ها که متناسب با جامعه اسلامی و مطالبه مقام معظم رهبری است، تنهاییم. نه آنکه در دانشگاه‌ها کاری انجام نمی‌شود، اما آن‌طور که دغدغه‌مند و دلسوزانه برای ارتقای سطح فرهنگ دینی در دانشگاه‌ها کار انجام شود، دانشگاهیان را در میدان نمی‌بینیم.
انتهای پیام

نظر شما