شناسهٔ خبر: 38515226 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: انتخاب | لینک خبر

روزنامه ساوث چاینا: کرونا تا ۲ ماه آینده در چین کاملا کنترل می شود

ایرنا

روزنامه «ساوث چاینا مورنینگ پست» هنگ‌کنگ امروز(پنجشنبه ۸ اسفندماه) اعلام کرد که شیوع ویروس کرونا در کره‌جنوبی بسیار سریع است اما به احتمال قوی تا ماه آوریل(اردیبهشت‌ماه ۹۹) این ویروس در چین تحت کنترل قرار خواهد گرفت.

صاحب‌خبر -
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

روزنامه «ساوث چاینا مورنینگ پست» هنگ‌کنگ امروز(پنجشنبه ۸ اسفندماه) اعلام کرد که شیوع ویروس کرونا در کره‌جنوبی بسیار سریع است اما به احتمال قوی تا ماه آوریل(اردیبهشت‌ماه ۹۹) این ویروس در چین تحت کنترل قرار خواهد گرفت.

براساس گزارش این رسانه، اگر آمار مبتلایان در کره جنوبی افزایش یابد، این احتمال می رود که مبتلایان این کشور در روزهای آینده از چین بیشتر شود.

کمیسیون بهداشت ملی چین اعلام کرده که در ۲۴ ساعت گذشته فقط ۴۳۳ مورد ابتلا به ثبت رسیده که ۲۴ نفر از آنها در خارج از استان هوبی(کانون شیوع) بوده‌اند. در همین مدت شمار کرونایی‌ها در کره جنوبی ۳۳۴ نفر بیشتر شده است.

در این گزارش به نقل از « جونگ نانشان » کارشناس ارشد امور پزشکی در چین آمده است، تا پایان ماه آوریل(اردیبهشت‌ماه سال آینده) کرونا به طور اساسی در چین تحت کنترل قرار خواهد گرفت.
وی افزود: اگرچه در استان هوبی - کانون شیوع بیماری - شمار مبتلایان در یک دوره به اوج رسید اما افت آن شروع شده و در مناطق دیگر چین اوضاع بسیار خوب و با ثبات است.

او گفت: از اواسط ماه فوریه(بهمن‌ماه) به این طرف روند نزولی مبتلایان شروع شده است و بیشتر کارشناسان چینی و سازمان بهداشت جهانی اعتقاد دارند تا آوریل این ویروس مهار خواهد شد.
به گفته این کارشناس چینی، شیوع ویروس از چین بود اما ممکن است نخستین موارد ابتلا مربوط به این کشور نبوده و منشا ویروس جای دیگری باشد.
نانشان ادامه داد:‌ در آن زمان مواردی جز چین اعلام نشده و تصور بر این بود که منشا ویروس کرونا جدید چین است اما اکنون فرضیه های دیگری نیز وجود دارد.

در پکن بعد از چند روز که کسی به ویروس مبتلا نشده بود، به دلیل ارتباط شماری از یک موسسه با یک فرد مبتلا که از استان هوبی کانون شیوع بیماری بازگشته بوده است، ۱۰ نفر مبتلا شدند.
شمار مبتلایان به ویروس کرونا در جهان به ۸۲ هزار و ۲۷ نفر رسیده است که ۷۸ هزار و ۴۹۷ از آنها در چین هستند. از میان ۲ هزار و ۸۰۱ مورد فرد جان باخته، ۲ هزار و ۷۴۴ مورد در چین بوده است.
همچین ۳۲ هزار و ۷۵۶ نفر درمان شده اند.

براساس گزارش رسانه‌ها، در کره جنوبی اما اوضاع نگران کننده است و شمار مبتلایان به یک‌هزار و ۵۹۵ نفر رسیده است و ۱۳ نفر جان باخته اند.

بیشترین موارد ابتلا در شهر « دایه‌گو » واقع در ۳۰۰ کیلومتری جنوب شرق پایتخت بوده است. از میان ۳۳۴ مورد جدید، ۳۰۷ نفر در این شهر ۲.۵ میلیون نفری مبتلا شده‌اند.

طبق گزارش این روزنامه هنگ‌کنگی، یک شهروند ایرانی که از طریق روسیه به شهر شانگهای و سپس به منطقه خودمختار نینگ شیا در غرب چین سفر کرده، به کرونا مبتلا بوده و شناسایی شده است.
این نشریه نوشت، این نخستین مورد ورود یک فرد خارجی مبتلا به ویروس به چین است. البته این فرد در طول سفر همواره ماسک به صورت داشته است.

لینک کوتاه کپی لینک

برچسب‌ها:

نظر شما