شناسهٔ خبر: 38515166 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: ایلنا | لینک خبر

بیانیه انجمن یاری کودکان در معرض خطر پیرامون شیوع ویروس کرونا؛

کرونا هم آمد، کودکان همچنان مشغول کارند!

هیچیک از توصیه‌های ایمنی برای کرونا به درد کارگران روزمزد و کودکان کار و همه زحمت‌کشانی که هشت‌شان گروی نُه‌شان است، نمی‌خورد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار ایلنا، انجمن یاری کودکان در معرض خطر پیرامون شیوع ویروس کرونا طی بیانیه‌ای خواهان توزیع منابع و بودجه‌ها براساس‌ اولویت‌های‌ حمایتی بهداشتی و درمانی در اختیار همه مردم و توجه به اقشار کم‌درآمد و محروم شد.

 انجمن یاری کودکان در معرض خطر در این بیانیه به کودکانی که نان‌آور خانواده‌ و در معرض خطر بیماری و انتقال آن به خانواده و جامعه هستند و کودکانی که در میان زباله‌ها در جستجوی ماسک و نان هستند و قدرت خرید این لوازم پیشگیری را ندارند، اشاره کرده و نوشت: هنوز هم از پستوهای امنِ این شهر، صدایی بلند نمی‌شود که نگران مردمی باشند که استخوان‌هایشان زیر بار فقر و بی‌حمایتی‌ و بیماری خردتر خواهد شد. مردمان فراموش شده‌ای که حتی قدرت خرید ماسک‌‌ معمولی در بازار مکاره‌ی‌ همیشه‌ احتکار شده را هم ندارند اما از یک طرف تبلیغات استفاده از آن و از طرف دیگر کمبود وحشتناک امکانات بهداشتی و درمانی، نگرانی‌های بیشتری را در آنان ایجاد کرده و به هر دری می‌زنند پیدا نمی‌کنند.

توزیع منابع و بودجه‌ها براساس‌ اولویت‌های‌ حمایتی بهداشتی و درمانی در اختیار همه مردم بدون استثناء، تعطیلی مدارس، دانشگاه‌ها و مراکز کارگری، با پرداخت حقوق و بدون تهدید اخراج و کسری حقوق تا رفع بیماری، توزیع عادلانه امکانات و تجهیزات پزشکی اعم از کیت‌های تشخیصی اختصاصی کرونا، تخصیص بسته‌های بهداشتی و سبد کالا از سوی اورژانس اجتماعی و سازمان بهزیستی به کودکان کار و خیابان و ضدعفونی کردن همه معابر و خیابانها و کوچه‌ها برای پیشگیری و همچنین تاثیر روانی مثبتی بر روی همه اقشار بدون تبعیض و استثناء ازجمله راهکارهای این بیانیه در دوره مقابله با ویروس کرونا و برقراری عدالت اجتماعی است.

نظر شما