شناسهٔ خبر: 38514707 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: ایلنا | لینک خبر

در گفت‌وگو با ایلنا اعلام شد؛

تصمیم درباره محدودیت تردد در بقاع متبرکه به شورای تامین هر استان واگذار شده‌است/ هنوز دستوری به ما ابلاغ نکرده‌اند

مدیرکل بقاع متبرکه و اماکن مذهبی سازمان اوقاف و امور خیریه گفت: در خصوص محدودیت تردد در بقاع متبرکه و عدم برگزاری مراسم اعتکاف در این اماکن زیارتی تابع دستورات شورای تامین استان‌ها هستیم.

صاحب‌خبر -

«حجت‌الاسلام محمد نوروزپور» مدیرکل بقاع متبرکه و اماکن مذهبی سازمان اوقاف و امور خیریه در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا درباره آخرین تصمیمات این سازمان در خصوص کاهش تردد در اماکن مذهبی و بقاع متبرکه گفت: ما این موضوع را به شورای تامین استان‌ها واگذار کردیم و آنها هر تصمیمی بگیرند به مدیران کل در ادارات سازمان اوقاف و امور خیریه استان‌ها منتقل می‌کنیم و این تصمیمات در بقاع متبرکه اجرایی خواهد شد. 

وی ادامه داد: تمهیدات لازم را اندیشیده‌ایم و دستورات لازم به مدیران کل استان‌ها در خصوص موارد بهداشتی و ضدعفونی کردن، گندزدایی و استریل کردن بقاع، ضریح، کتاب‌ها و جانمازها را اعلام کرده‌ایم. 

مدیرکل بقاع متبرکه و اماکن مذهبی سازمان اوقاف و امور خیریه تصریح کرد: درباره محدودیت فعالیت یا دایر بودن بقاع متبرکه و امامزادگان در حریم شهرها و یا داخل شهرها مسئولیت به شورای تامین هر استان واگذار شده است. 

نوروزپور درباره برگزاری مراسم اعتکاف در بقاع متبرکه خاطرنشان کرد: در استان‌هایی که با شیوع بیماری مواجه بوده و مشکلاتی داشتند و توصیه کرده بودند که مراسم لغو شود ما نیز اعلام کردیم که مراسم اعتکاف لغو شود. 

وی تاکیدکرد: تمام فعالیت‌ها در بقاع متبرکه تابع تصمیمات شورای تامین هر استان است و ما توصیه کردیم تا می‌توانند از تجمعات و برگزاری مراسمات خودداری شود. 

مدیرکل بقاع متبرکه و اماکن مذهبی سازمان اوقاف و امور خیریه درباره محدودیت تردد در بقاع متبرکه و اماکن زیارتی استان تهران نیز گفت: در این باره شورای تامین استان هنوز به ما دستوری اعلام نکرده است. همین دستورات و نکات ایمنی و بهداشتی را اعلام کرده‌اند که از طرف اوقاف استان تهران در حال اجرا است. 

نظر شما