شناسهٔ خبر: 38514620 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

نابینا شدن 21 فلسطینی در غزه به دلیل شلیک نظامیان صهیونیست طی 2 سال

مرکز حقوق بشر اطلاعات رژیم صهیونیستی در اراضی اشغالی «بتسلیم» از نابینا شدن 21 فلسطینی در نتیجه تیراندازی نظامیان رژیم صهیونیستی طی 2 سال اخیر خبر داد.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، مرکز حقوق بشر اطلاعات رژیم صهیونیستی در اراضی اشغالی «بتسلیم» اعلام کرد، در سال‌های ۲۰۱۸ و ۲۰۱۹  و در پی تیراندازی نظامیان صهیونیستی به تظاهرات‌کنندگان فلسطینی در مرز غزه ۱۹ نفر یک چشم خود و دو نفر هر دو چشم خود را از دست داده‌اند.

بر اساس گزارش «قدس پرس»، بتسلیم افزود، در تظاهرات بازگشت در مرز غزه تا کنون بیش از ۲۰۰ نفر شهید شده‌اند و ۸۰۰۰ نفر با گلوله جنگی، ۲۴۰۰ نفر با گلوله پلاستیکی و ۳۰۰۰ هزار نفر با بمب‌های گاز زخمی شده‌اند.

در ادامه این گزارش آمده، محاصره سیزده ساله نوار غزه خسارت‌های قابل توجهی به خدمات پزشکی در این منطقه وارد کرده و مراکز درمانی از کمبود دارو، پزشک و تجهیزات درمانی در رنج هستند. در نتیجه این وضعیت، درمان به شکل مطلوب در غزه در دسترس نیست و رژیم صهیونیستی کمتر اجازه خروج به ساکنان غزه برای درمان را می‌دهد.

بتسلیم افزود: استفاده از وسایل مرگبار برای متفرق کردن تظاهرات‌کنندگان که ممکن است منجر به قتل یا مجروحیت شدید شود یکی از سیاست‌های تیراندازی است که اسرائیل نزدیک به دو سال است در تعامل با تظاهرات‌کنندگان فلسطینی در نوار مرزی غزه از آن استفاده می‌کند.

این مرکز تأکید کرد، این سیاست «قانونی و اخلاقی» نیست و تا زمانی که رژیم صهیونیستی از این شیوه استفاده می‌کند کشتار و مجروحیت تظاهرات‌کنندگان نیز ادامه خواهد داشت.

راهپیمایی‌ بازگشت از ۳۰ مارس ۲۰۱۸ (۱۰ فروردین ۱۳۹۷) در راستای تأکید بر حق بازگشت، اعتراض به محاصره غزه و نیز انتقال سفارت آمریکا به قدس، در مرز غزه با فلسطین اشغالی آغاز شد  و تا پایان سال ۲۰۱۹ ادامه به صورت هفتگی ادامه داشت.

کمیته راهپیمایی بازگشت اعلام کرده، این تظاهرات‌ها در سال جدید میلادی ۲۰۲۰ به صورت ماهانه خواهد بود و از ماه مارس آغاز می‌شود.

پیشتر وزارت بهداشت فلسطین در غزه اعلام کرده بود، از آغاز «راهپیمایی‌ بزرگ بازگشت» در طول مرز شرقی نوار غزه با فلسطین اشغالی ۳۰۵ فلسطینی به شهادت رسیده‌اند و ۱۷۳۳۵ نفر دیگر زخمی شده‌اند (جزئیات بیشتر).

انتهای پیام/ص

نظر شما