شناسهٔ خبر: 38514580 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

۲۵ شهروند ترکیه‌ای از مرز بازرگان وارد این کشور شدند

ارومیه – ایرنا - مدیر شبکه بهداشت و درمان ماکو گفت: ۲۵ شهروند ترکیه‌ای که از شهر «قم» به ترکیه عزیمت کرده و در بازرگان قرنطینه موقت شده‌بودند، از طریق این مرز وارد این کشور شدند.

صاحب‌خبر -

 دکتر رحیم صمدی روز پنج‌شنبه با اشاره به اینکه به اینکه این ۲۵ نفر با ظن ابتلا به کرونا، مجوز ورود به ترکیه کسب نکرده‌بودند، اظهار داشت: این مسافران از قم عازم ترکیه هستند و عدم پذیرش مرز ترکیه، باعث تجمع در مرز بازرگان شده است.

وی  اضافه کرد: طبق تصمیم کمیته ویژه، این مسافران در یکی از هتل‌های بازرگان زیر نظر مسوولان امنیتی و بهداشتی اسکان داده شدند.

وی با تاکید برای اینکه گمرک بازرگان به عنوان بزرگترین مرز ۲۴ ساعته زمینی کشور می‌توانست جزء نقاط پر خطر برای ورود افراد آلوده به کشور باشد، بیان کرد: با افزایش تعداد نیروهای غربال‌کننده، میزان مراقبت‌ها در این مرز افزایش یافت و در حال حاضر مشکلی در این خصوص وجود ندارد.

به گزارش ایرنا گمرک بازرگان و شهرستان ماکو در مجاورت مرز ایران با کشورهای ترکیه و جمهوری‌آذربایجان قرار دارد و طول مرزهای جمهوری اسلامی در این منطقه و با این کشورها به ترتیب ۱۳۰ و ۱۴۰ کیلومتر است.

این گمرک در سال ۱۳۰۵ شمسی تاسیس شد و تنها مرز بین‌المللی بین ۲ کشور ایران و ترکیه به شمار می‌رود که به صورت ۲۴ ساعته در حال فعالیت است.

نظر شما