شناسهٔ خبر: 38514534 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

سندرز: خشونت‌های اخیر هند نشانگر ناکامی آمریکا در رهبری حقوق بشر است

نامزد پیشتاز دموکرات‌ها در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا به شدت از واکنش ترامپ به آشوب و خشونت‌های اخیر در دهلی نو علیه مسلمانان انتقاد کرده است.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از پایگاه اطلاع رسانی کنگره، برنی سندرز سناتور ایالت ورمونت و یکی از نامزدهای دموکرات در انتخابات ریاست جمهوری 2020 آمریکا از واکنش دونالد ترامپ نسبت به آشوب‌ها و خشونت‌های اعمال شده علیه مسلمانان هند در جریان سفر اخیرش به این کشور، انتقاد کرده است.

بر اساس این گزارش، حداقل 27 نفر در جریان آشوب و ناآرامی‌های اخیر در هند کشته شدند.

ترامپ در کنفرانس خبری روز سه شنبه حاضر به پاسخ دادن به سئوالات خبرنگاران درباره آشوب‌های اخیر هند نشد و در عین حال از عملکرد نخست وزیر هند در حمایت از آزادی مذهبی و دینی به شدت دفاع کرد.

وی در این باره گفت: نخست وزیر هند درباره صحبت‌هایی که به من گفت واقعا فوق العاده است. او می‌خواهد مردم آزادی‌های دینی و مذهبی داشته باشند. من درباره خشونت‌ها در هند چیزهایی شنیدم ولی این مربوط به هند است تا به این مساله رسیدگی کند.

 

سندرز ضمن انتقاد شدید از این پاسخ ترامپ، گفت: بیش از 200 میلیون مسلمان هند را وطن خود می‌دانند. خشونت‌های گسترده علیه مسلمانان موجب مرگ حداقل 27 نفر و زخمی شدن تعداد زیادی شده است. ترامپ تنها واکنشی که نشان داده است این بوده که گفته است "این مساله مربوط به هند است." این نشانگر ناکامی آمریکا در رهبری حقوق بشر است.

انتهای پیام/

نظر شما