شناسهٔ خبر: 38514405 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

تاریخ برگزاری همه پرسی اصلاحات در قانون اساسی روسیه مشخص شد

رئیس جمهوری روسیه که روز گذشته با اعضای گروه کاری تهیه پیشنهادات برای اصلاح قانون اساسی نشست داشت، با پیشنهاد برگزاری همه پرسی مربوط به این اصلاحات در تاریخ ۲۲ آوریل (سوم اردیبهشت ماه سال ۹۹) موافقت کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از خبرگزاری «نووستی»، "ولادیمیر پوتین" رئیس جمهوری روسیه موافقت کرد که همه پرسی مربوط به اصلاحات قانون اساسی در تاریخ 22 ماه آوریل (سوم اردیبهشت ماه سال 1399) انجام شود.

"پاول کراشیننینکوف" رئیس کمیته امور ساختار دولتی و مقررات دومای روسیه اعلام کرد که رئیس جمهوری روسیه با پیشنهاد این تاریخ برای برگزاری همه پرسی قانون اساسی موافقت کرده است و این روز، جزو تعطیلات آخر هفته محسوب خواهد شد.

پوتین روز گذشته (چهارشنبه) با اعضای گروه کاری که در حال تهیه پیشنهادات مربوط به اصلاح قانون اساسی روسیه هستند، ، نشست داشت.

رئیس جمهوری روسیه در این نشست تاکید کرد که کلیه اصلاحات در نظر گرفته شده در قانون اساسی کشور، بلافاصله پس از جمع بندی نتایج آراء شهروندان روسی به آن، باید لازم الاجرا شوند.

پیش از این مرکز سنجش افکار عمومی سراسری روسیه اعلام کرد که حدود 66 درصد از مردم این کشور آمادگی خود برای شرکت در همه پرسی مربوط به اصلاحات پیشنهادی برای قانون اساسی روسیه را اعلام کرده و 41 درصد از شهروندان نیز بطور دقیق قصد دارند در این رأی‌ گیری شرکت کنند.

انتهای پیام/

برچسب‌ها:

نظر شما