شناسهٔ خبر: 38513069 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

کمبود ذخایر خونی در استان کرمانشاه

مدیرکل انتقال خون استان کرمانشاه گفت: مراجعه هم‌استانی‌ها برای اهدای خون از شنبه تا الان با شیوع بیماری ویروس کرونا به یک‌سوم حالت معمول رسیده است.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه، پژمان صالحی‌فر مدیرکل انتقال خون استان کرمانشاه گفت:  با شیوع کرونا کمبود ذخایر فرآورد‌های خونی استان به اوج خود رسیده و از شنبه هفته جاری تا الان، مراجعات اهداکنندگان خون به اداره‌کل انتقال خون استان به کمتر از یک‌سوم حالت معمول رسیده است.

مدیرکل انتقال خون استان کرمانشاه  بیان کرد: این در حالی است که در این مدت نیاز به خون یک‌سوم کاهش پیدا نکرده است، درمان خیلی از بیماران از جمله بیماران تالاسمی، هموفیلی، سرطانی و مواردی از این قبیل را نمی‌توان با کاهش ذخایر خونی به عقب انداخت برخی از بیماران حیاتشان چه با وجود کرونا ویروس و چه بدون وجود آن، به خون بستگی دارد.

صالحی‌فر متذکر شد: ما در سازمان انتقال خون علاوه بر تامین نیاز روزانه بیماران، باید یک ذخیره سه تا چهار روزه را داشته باشیم تا در صورت وجود نیاز موارد خاص، قادر به پوشش و تامین باشیم.

صالحی‌فر اضافه کرد: در سازمان انتقال خون کشور تمامی وسایلی که استفاده می‌شود کاملا یک‌بار مصرف و استریل است، شهروندان هیچ نگرانی از این لحاظ نداشته باشند سطوح و در واقع مواد مصرفی داخل بخش نیز روزانه حداقل ۲ بار نه تنها در این ایام، بلکه در طول سال همواره استریل می‌شود.

مدیرکل انتقال خون استان کرمانشاه در پایان، بیان کرد: در این ایام خاص (شیوع بیماری کرونا) پزشکان همه افراد را در بدو ورود از نظر وجود تب و علائم سرماخوردگی چک می‌کنند و افرادی که به سمت سالن خون‌گیری هدایت می‌شوند، مطمئنا سالم هستند و هیچگونه نگرانی از لحاظ انتشار ویروس کرونا نداشته باشند.

انتهای  پیام/ز

نظر شما