شناسهٔ خبر: 38513039 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

کهگیلویه و بویراحمد| ۳۷ اثر تاریخی شهرستان دنا در فهرست آثار ملی کشور ثبت شد

سرپرست اداره‌کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی کهگیلویه و بویراحمد گفت: از ۱۵۰ اثر تاریخی شهرستان دنا، ۳۷ اثر در فهرست آثار ملی کشور به ثبت رسیده است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از سی‌سخت، مجید صفائی صبح امروز در نشست ستاد خدمات سفر شهرستان دنا اظهار داشت: شهرستان دنا به عنوان منطقه پایلوت گردشگری استان کهگیلویه و بویراحمد آماده استقبال از مسافران و گردشگران نوروزی است.

سرپرست اداره‌کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی کهگیلویه و بویراحمد افزود: چهار اقامتگاه بوم‌گردی‌، دو هتل و چندین خانه مسافر در این شهرستان آماده پذیرایی از مهمانان نوروزی است.

صفائی عنوان کرد: شهرستان دنا علاوه بر دارا بودن جاذبه‌های طبیعی منحصر به فرد مانند چشمه میشی و کوه‌گل، 150 اثر تاریخی دارد که از این تعداد 37 اثر در فهرست آثار ملی کشور به ثبت رسیده است.

وی بیان کرد: روستای هدف گردشگری کریک از دیگر جاذبه‌های منحصر به فرد شهرستان دنا است که همواره در ایام مختلف سال پذیرای گردشگران بسیاری از نقاط مختلف کشور است.

سرپرست اداره‌کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی کهگیلویه و بویراحمد به برنامه‌های این اداره‌کل برای توسعه گردشگری شهرستان دنا اشاره داشت و ابراز کرد: برگزاری جشنواره‌های بومی و محلی و جذب سرمایه‌گذار برای ایجاد تله‌کابین و جاده سلامت از مهم‌ترین این برنامه‌ها است.

فرماندار شهرستان دنا هم در این نشست با بیان اینکه خدمات خوبی در حوزه گردشگری این شهرستان صورت گرفته اما کافی نیست، گفت: باید از ظرفیت‌های گردشگری شهرستان دنا در راستای اشتغال‌زایی و درآمدزایی برای مردم این شهرستان استفاده کرد.

انتهای پیام/543/ ت

نظر شما