شناسهٔ خبر: 38512875 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: آناج | لینک خبر

بیگی در گفت‌وگو با آناج، مطرح کرد؛

تنفس مصنوعی لاریجانی به دولت/ بودجه‌‌، در سال‌های اخیر هیچگاه واقعی نبود

نماینده مردم تبریز گفت: لاریجانی در مجلس به عنوان لابی دولت شناخته می‌شود، سعی می‌کند در آخرین روزهای نمایندگی خود آخرین تنفس‌ مصنوعی را به دولت روحانی بدهد.

صاحب‌خبر -

احمد علیرضا بیگی، نماینده مردم تبریز، آذرشهر و اسکو در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار آناج، با اشاره به دلایل رد بودجه در صحن علنی مجلس اظهار داشت: کلیات بودجه بنا بود بعد از رد در مجلس به دولت بازگردانده شود ولی آقای لاریجانی با رای استنتاجی از نمایندگان جلوی این کار را گرفت.

وی گفت: بسیار از منابع گنجانده شده در لایحه بودجه غیرواقعی بوده و با شرایط حال کشور همخوانی ندارد، البته لاریجانی امیدوار است، بعد از اصلاحات در کمیسیون تلفیق، دوباره در صحن علنی به تصویب برساند، دقیقا مانند سال گذشته که کلیات در مجلس رد شد ولی با لابی‌گری شخص لاریجانی به تصویب رسید، امسال هم به این روش متوسل خواهد شد.

نماینده مردم تبریز در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: لاریجانی تمامی لوایح بودجه در 4 سال اخیر، را در شرایطی به تصویب رسانده که هیچکدام مطابق واقعیات کشور نبودند. منابعی در اولویت قرار گرفته‌اند که هیچگاه نیاز اقتصادی ایران نبودند. بخش قابل توجهی از منابع کشور را دولت روحانی حیف ومیل کرد.

بیگی با بیان اینکه منابع درآمدی دولت در بودجه غیر واقعی است یادآور شد: اگر بر فرض محال در شرایط امروز 1 میلیون بشکه نفت در روز بفروشیم درآمد حاصله از آن، 50 هزار میلیارد تومان خواهد شد، در حالی که این رقم فقط سود اوراق مشارکتی است که دولت منتشر کرده است بنابراین دولت بودجه را غیرواقعی تنظیم کرده است.

وی ادامه داد: عمده‌ موضوعاتی که صحن مجلس حاضر نیست قبول کند تزریق منابع مالی به غیر اولویت‌هاست، تنها منبع درآمدی دولت در چند سال اخیر مالیات بود که اکنون راه آن را بلد است و با افزایش مالیات این دسته درصدد است کمبودهای خود را جبران کند این درحالی است که رقم قابل توجهی از فرار مالیاتی هم در کشور وجود دارد.

این نماینده مجلس با بیان اینکه فروش اموال دولتی بدون بررسی، نتیجه خصوصی‌سازی‌های گذشته را خواهد داشت گفت: اموال فراوان دولتی در بودجه قرار است به فروش برسد، بنابراین سرنوشتی که سازمان خصوصی‌سازی برای برخی از صنایع کشور رقم زد در انتظار اموال دولتی نیز خواهد بود.

بیگی یادآور شد: در این شرایط، افزایش 15 درصدی حقوق و مزایا با هیچ مبنایی سازگاری ندارد، چون این 15 درصد برای همه به طور یکسان اعمال می‌شود در نتیجه کسانیکه حقوق‌های بالا دریافت می‌کنند افزایش حقوقی قابل توجهی خواهند داشت،در مقابل، حقوق‌بگیران معمولی چیزی عایدشان نخواهد شد. باید مانند سال گذشته روش متناسبی در افزایش حقوق‌ها به کار گرفته شود.

نماینده مردم تبریز گفت: لاریجانی در مجلس به عنوان لابی دولت شناخته می‌شود، سعی می‌کند در آخرین روزهای نمایندگی خود آخرین تنفس‌ مصنوعی را به دولت روحانی بدهد.

انتهای پیام/

نظر شما