شناسهٔ خبر: 38512351 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

اروپا در محاصره یک ویروس؛

دانمارک، نروژ و رومانی هم کرونایی شدند

نخستین موارد ابتلا به ویروس کرونا در کشور‌های دانمارک، نروژ و رومانی مشاهده شدند.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از رویترز، نخستین موارد ابتلا به ویروس کرونا در دانمارک، نروژ و رومانی شناسایی شدند.

مقامات دانمارک اعلام کردند یکی از شهروندان این کشور که به تازگی به ایتالیا سفر کرده به ویروس کرونا مبتلا شده است. گزارش‌های اولیه حاکی از آن است که این مرد در خانه خود قرنطینه و به بیمارستان منتقل نشده است.

وزارت بهداشت نروژ نیز شب گذشته ابتلای یک شهروند این کشور به ویروس کرونا را تایید کرد. بنا به گفته مسئولان، این شهروند اواخر هفته گذشته از چین بازگشته بود.

همچنین مقامات وزارت بهداشت رومانی بامداد پنجشنبه از ابتلای نخستین مورد به ویروس کرونا در این کشور خبر دادند.

نوع جدید ویروس کرونا که کوید ۱۹ نامیده می‌شود از اواخر سال گذشته میلادی در شهر ووهان چین شیوع پیدا کرد و حالا در سراسر جهان گسترش یافته و سبب شده است سازمان بهداشت جهانی شرایط اضطراری اعلام کند. در چین بیش از ۷۰ هزار نفر به این ویروس مبتلا شده‌اند که شمار قربانیان آن تا به امروز به ۲ هزار و ۷۴۴ نفر رسیده است.

در اوایل ماه جاری میلادی مقامات کشور‌های اروپایی از ورود این ویروس به این قاره خبر داده و مرکز آلودگی را کشور ایتالیا اعلام کردند. بنا بر اعلام مقامات ایتالیا تاکنون ۳۳۲ نفر در این کشور به کرونا مبتلا شده‌اند.

در ایران نیز این ویروس قربانیانی داشته است و طبق اعلام مقامات بهداشت کشور تا به امروز ۱۳۹ نفر به کوید ۱۹ مبتلا شده و ۱۹ نفر نیز جان خود را از دست داده‌اند.

انتهای پیام/

نظر شما