شناسهٔ خبر: 38511423 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

ماجراجویی ترکیه در ادلب باز هم تلفات داد

وزارت دفاع ترکیه از کشته شدن دو نظامی دیگر خود در جریان درگیری‌ها در استان ادلب (سوریه) خبر داد.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، در ادامه هزینه‌هایی که ماجراجویی نظامی ترکیه در شمال سوریه روی دست این کشور گذاشته است، امروز (پنجشنبه) باز هم نظامیان ترکیه در ادلب جان خود را از دست دادند.

در حالی که نیمه شب پنجشنبه نیز ارتش ترکیه از کشته و زخمی شدن چهار نظامی خود در ادلب خبر داده، وزارت دفاع ترکیه صبح امروز نیز با صدور بیانیه‌ای گفت دو نظامی دیگر ترکیه طی درگیری‌ها در استان ادلب کشته شدند.

به نوشته خبرگزاری فرانسه، این تلفات در جریان پیشروی نظامیان ترکیه و گروه‌های مسلح تحت حمایت آنها به سمت شهر «سراقب» و تلاش برای اشغال آن از کنترل نیروهای ارتش سوریه رخ داده است.

خبرگزاری «آناتولی» نیز گزارش داد که شهر سراقب در پی حمله گسترده گروه‌های مسلح تحت حمایت ترکیه، با پوشش توپخانه‌ای سنگین ارتش ترکیه، سقوط کرد.

 

«رجب طیب اردوغان» رئیس‌جمهور ترکیه روز گذشته تهدید کرده بود که ضمن عقب راندن نیروهای ارتش سوریه به محدوده تعیین شده در توافق سوچی حول منطقه کاهش ادلب، به دنبال راهی برای استفاده از حریم هوایی ادلب هستند. (جزئیات بیشتر)

درخواست ترکیه برای توقف عملیات در ادلب در حالی است که ارتش سوریه شامگاه گذشته موفق شد پنج منطقه دیگر را آزاد کند و در صورت تداوم پیشروی خود در جنوب ادلب، خواهد توانست جبهه النصره و سایر تروریست‌ها را در جبل الزاویه محاصره کند.

انتهای پیام/ص 

نظر شما