شناسهٔ خبر: 38511102 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت کردستان:

۱۷۷ میلیارد تومان تسهیلات به واحدهای صنعتی کردستان پرداخت شده است

سنندج - رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت کردستان گفت: از ابتدای امسال تاکنون ۱۷۷ میلیارد تومان تسهیلات به ۱۲۷ واحد صنعتی در کردستان پرداخت شده است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار مهر، محمد دره وزمی شامگاه چهارشنبه در جلسه کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید استان کردستان، اظهار داشت: از ابتدای امسال تاکنون ۱۵۷ میلیارد تومان تسهیلات به ۱۱۷ واحد صنعتی در استان پرداخت شده و همچنین در قالب تسهیلات تبصره ۱۸ نیز ۲۰ میلیارد تومان به ۱۰ واحد پرداخت شده است.

وی افزود: استان کردستان در پرداخت تسهیلات تبصره ۱۸ وضعیت مطلوبی ندارد که امیدواریم با همکاری بانک‌ها وضعیت موجود را تغییر دهیم.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت کردستان در بخش دیگری از سخنان خود به انتقاد از بانک های استان پرداخت و ادامه داد: فلسفه وجودی کارگروه رفع موانع تولید، برطرف‌کردن مشکلات واحدهای تولیدی است اما مدیر بانک کارآفرینی امید در استان در جلسات این کارگروه شرکت نمی‌کند و نسبت به توسعه استان و تولید و مشکلات فراروی آن بی‌توجه است.

دره زمی یادآور شد: مدیر بانک کارآفرینی امید در استان چرا باید به خود جرأت دهد در جلسه این کارگروه شرکت نکند و تا این اندازه نسبت به توسعه استان و تولید و مشکلات فراروی آن بی‌توجه باشد.

وی بیان کرد: مجری طرح به این کارگروه دعوت می‌شود تا با حضور بانک عامل و سایر مسئولان طرح موضوع شود اما مدیر بانک در چنین جلسه مهمی شرکت نمی‌کند.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت کردستان گفت: این اعضا وقت می‌گذارند مشکلی از مسیر تولید رفع شود و در نقطه مقابل رئیس بانک کارآفرینی امید برای ۱۵ میلیون تومان یک تولید کننده را به زندان می‌اندازد.

دره وزمی اظهار داشت: سایر بانک‌ها هم علیرغم برگزاری جلسات متعدد، تاکیدات زیاد مسئولان ارشد استان و پیگیری‌های مکرر دبیرخانه کارگروه رفع موانع تولید تاکنون در این راستا اقدامی انجام نداده‌اند.

وی در ادامه به مشکلات برخی واحدهای تولیدی و اهداف و اختیارات کارگروه رفع موانع تولید استان گاشاره کرد و افزود: متاسفانه تعدادی از بانک‌ها در کردستان نه تنها به نفع تولید حرکت نمی‌کنند بلکه مصوبات کارگروه را هم نادیده می‌گیرند.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت کردستان ادامه داد: برخی از شرکت های تولیدی که تسهیلات ارز نیمایی گرفته‌اند، اکنون دچار مشکل شده اند و قرار بر این است هرگونه اقدام اجرایی در مورد این واحدها متوقف و تصمیم‌گیری توسط خود دولت تا پایان سال انجام شود و لذا هرگونه اقدام اجرایی علیه این واحدها تا زمان تصمیم‌گیری نهایی دولت باید متوقف شود.

دره وزمی یادآور شد: اگر بخواهیم ارز نیمایی را به نرخ روز با تسهیل‌گیرندگان حساب کنیم دیگر نیاز ندارند که منت کارگروه رفع موانع تولید بکشند و در این جلسات طرح موضوع شود.

وی بیان کرد: اگرچه بانک‌ها در زمینه بازپرداخت تسهیلات یک حرف دارند اما ملاک کارگروه رفع موانع تولید، رفع مشکلات فراروی واحدهای تولیدی و به نوعی دادن فرصت برای عبور از مشکلات به آنان است.

نظر شما