شناسهٔ خبر: 38510971 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: نامه‌نیوز قدیمی | لینک خبر

۱۲ گیلانی مبتلابه کرونا بهبود یافتند/نیاز مبرم کارخانه تولید مواد بهداشتی گیلان به مواد اولیه

با تلاش‌های انجام‌شده پزشکان تاکنون 12 گیلانی مبتلابه کرونا بهبود یافتند و دو نفر دیگر نیز تحت نظر هستند.

صاحب‌خبر -
به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، حدود هفت روزی از اولین اخبار در خصوص کرونا می‌گذرد و آن‌طور که مسؤولان وزارت بهداشت و درمان کشورمان اعلام کرده‌اند تا دیروز ۱۳۹ تن از ایرانیان به ویروس کووید ۱۹ (کرونا) مبتلا شده و ۱۹ نفر تاکنون جان خود را ازدست‌داده‌اند.
 
به گفته جهان پور، سخنگوی وزارت بهداشت، روزی ۱۰ درصد از مبتلایان به کرونا ازجمله در قم، تهران، مرکزی و گیلان بهبود و ترخیص می‌شوند و روند بهبودی مبتلایان به این ویروس در حال کنترل شدن است.
 
فوت ۳ نفر در گیلان براثر کرونا
 
ارسلان زارع استاندار گیلان نیز اعلام کرد تاکنون در گیلان ۱۷ نفر به این ویروس مبتلا شده‌اند که ۱۲ نفر بهبود یافتند، دو نفر نیز همچنان بستری هستند و سه نفر نیز فوت‌شده‌اند.
 
نیاز مبرم کارخانه تولید مواد بهداشتی گیلان به مواد اولیه
 
کارخانه نیوساد یک کارخانه تولید محصولات بهداشتی آرایشی یک‌بارمصرف است که با توجه به بحران و شیوع بیماری کرونا در کشور و استان گیلان تمامی خطوط تولید محصولات به سمت تولید محلول‌های ضدعفونی دست و مواد آنتی باکتریال تغییر محصول داده و به‌صورت شبانه‌روز در حال تولید محصولات بودند ولی اکنون به علت تمام شدن مواد اولیه با مشکلاتی مواجه شده که نیازمند کمک مسؤولان استانی برای تأمین مواد اولیه است.
 
مدیر کارخانه تولید محصولات بهداشتی و ضدعفونی‌کننده می‌گوید در چند روز گذشته کارکنان این کارخانه به‌صورت شبانه‌روز و در سه شیفت ایثار در حال کار و تولید محصولات هستند تا بتوانند بخشی از نیازهای بهداشتی استان را برطرف کنند.
 
رسانه‌ها مردم را به سمت اخبار صحیح درباره کرونا هدایت کنند
 
سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی گیلان نیز تأکید کرده که رسانه‌ها باید مردم را به سمت اخبار دقیق هدایت کرده و برنامه‌های مختلفی برای مردم در خصوص ویروس کرونا داشته باشند.
 
فیروز فاضلی می‌گوید عده‌ای در فضای مجازی و ایجاد شایعات و مطرح کردن اخبار و اطلاعات نادرست به مردم سعی در ایجاد ناامیدی در بین مردم‌دارند که در این مواقع رسانه باید اخبار درست را در اختیار مردم قرار دهد که تاکنون رسانه‌های گیلان در این خصوص به‌خوبی عمل کردند.
 
۸ بازیکن سپیدرود و ملوان مشکوک به کرونا
 
در میان تب‌وتاب اخبار کرونایی، خبر ابتلا چند بازیکن فوتبال تیم‌های ملوان و سپیدروز نیز مشاهده شد که مسؤول روابط عمومی باشگاه سپیدرود می‌گوید که ۱۰ بازیکن سرخپوش دارای علائمی مشکوک به ویروس کرونا بودند که پس از انجام آزمایشات، مهیار نوری، میثم کرمی و ساسان شیرمردی دارای علائم مشکوک به کرونا بوده و محمد جهانگیری از اعضای روابط عمومی باشگاه نیز مشکوک به این ویروس است.
 
میثم شاهین نیز گفته پنج بازیکن ملوان دچار مشکلات تنفسی بوده و مشکوک به بیماری کرونا هستند و این بازیکنان تیم را در سفر به اهواز برای دیدار مقابل استقلال این شهر همراهی نمی‌کنند.
 
مسؤول رسانه‌ای باشگاه ملوان انزلی می‌گوید برگزاری دیدارهای لیگ به قیمت جان بازیکنان تمام می‌شود و برگزاری دیدارهای لیگ بدون حضور تماشاگران نشان از پرخطر بودن دارد و عجیب است سازمان لیگ توجهی به‌سلامت بازیکنان ندارد.
 
تمام نیازهای بهداشتی در گیلان و قم تأمین می‌شود 
 
در میان همه اخبار درباره ویروس کرونا که مردم با آن دست‌وپنجه نرم می‌کنند خبر نماینده تام‌الاختیار وزیر بهداشت و درمان در مدیریت بیماری کرونا در گیلان نیز مسرت‌بخش بود که گفته همه امکانات بهداشتی و درمانی کشور برای کنترل ویروس کرونا بسیج شدند و ان‌شاءالله این بیماری کنترل می‌شود.
 
مهدی شادنوش از مردم خواست تا از سفر به گیلان خودداری کنند و اعلام کرد همه نیازهای بهداشتی کشور و به‌ویژه در استان‌های گیلان و قم به‌زودی تأمین می‌شود.
 
وی معتقد است کنترل کرونا نیاز به عزم ملی دارد ولی استرس ناشی از بیماری کرونا را خطرناک‌تر از خود کرونا دانست و مردم باید برای مقابله با این ویروس خونسردی خود را حفظ کنند و فقط اخبار رسمی را از صداوسیما و خبرگزاری‌های رسمی دنبال کنند.
 
بهبود یک بیمار کرونایی دیگر در گیلان
 
سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی گیلان نیز گفته و تست چهار نفر از بیماران مشکوک به کرونا مثبت بوده که از چهار نفر یک نفر دریکی از بیمارستان‌های گیلان بستری و اکنون بهبود و مرخص شده است.
 
محمدرضا نقی پور وضعیت دیگر بیماران مبتلابه کرونا را مساعد دانست و گفت حال عمومی فرد مبتلابه کرونا مساعد بوده، ولی متأسفانه تاکنون دو نفر از مبتلایان جان خود را از دست دادند.
 
کشف ۲ هزار عدد ماسک یک‌بارمصرف
 
فرمانده هنگ مرزی شهرستان آستارا نیز از کشف دو هزار عدد ماسک یک‌بارمصرف قاچاق از یک تبعه جمهوری آذربایجان در پل مرزی این شهرستان خبر داد که متهم دستگیر و پس از تشکیل پرونده جهت سیر مراحل قانونی به مراجع ذی‌صلاح قضایی معرفی شد. 

برچسب‌ها:

نظر شما