شناسهٔ خبر: 38510846 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: میزان | لینک خبر

اعلام حمایت ناتو از مواضع آمریکا درباره جنجال‌های انتخاباتی افغانستان

خبرگزاری میزان- پس از تاکید آمریکا درباره رسیدگی به نگرانی‌ها و جنجال‌های انتخاباتی در افغانستان و لزوم رسیدگی به آن از طریق قانونی از بازیگران سیاسی افغان خواست تا از اقداماتی که سبب بی‌ثباتی در این کشور می‌شوند خودداری کنند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری میزان، ینس استولتنبرگ دبیرکل سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) با اشاره به نتایج نهایی انتخابات ریاست جمهوری افغانستان و اعلام پیروزی «اشرف غنی» تصریح کرد که هرگونه نگرانی در رابطه با روند انتخابات باید مطابق با قانون اساسی افغانستان و روند سیاسی این کشور رسیدگی شود.

ناتو با انتشار بیانیه‌ای در پایگاه اینترنتی این سازمان از بازیگران سیاسی افغان خواست تا از اقداماتی که منجر به تشدید تنش‌ها شده و به ثبات سیاسی ضربه می‌زند خودداری کنند.

استولتنبرگ همچنین تصریح کرد: از همه افغان‌ها می‌خواهم تا اتحاد ملی خود را در حمایت از روند صلح افغانستان نشان دهند.

وی افزود: اکنون زمانی است که تمام نیروهای سیاسی مسئول باید در گفت‌وگو دخیل شوند و در پس روند صلح متحد شوند که این اولویت همه افغان‌هاست.

 

بیانیه می‌افزاید: ناتو نسبت به ثبات و امینت دراز مدت افغانستان متحد است و ما به حمایت از نیروهای امنیتی افغان از طریق آموزش و حمایت‌های مالی ادامه می‌دهیم تا آنها بتوانند با تروریسم بجنگند و شرایط را برای صلح ایجاد کنند.

انتهای پیام/

تسنیم

برچسب‌ها:

نظر شما