شناسهٔ خبر: 38510399 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: برنا | لینک خبر

ترین‌های ورزشی در هفته‌ای که گذشت؛

قهرمانی آزادکاران ایران در آسیا/ بازگشت پلنگ جویبار به تشک کشتی/ باواریایی‌ها لندن را به آتش کشیدند

در هفته‌ای که گذشت شاهد اتفاقات بسیاری در دنیای ورزش بودیم.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه ورزشی خبرگزاری برنا؛ در هفته‌ای که گذشت شاهد اتفاقات بسیاری در دنیای ورزش بودیم که به مهم‌ترین رویدادها به شرح زیر اشاره می‌شود:

نقد هفته: سپاهان اصفهان

در چارچوب هفته بیستم رقابت‌های لیگ برتر فوتبال، تیم‌های سپاهان و پرسپولیس قرار بود یکشنبه در نقش جهان به مصاف هم بروند که این بازی به دلیل حاضر نشدن سپاهانی‌ها در زمین مسابقه لغو شد.

در حالی که مسعود تابش، مدیرعامل سپاهان، پیش از این اعلام کرده بود که هواداران مانع از حضور تیم سپاهان در ورزشگاه شده بودند او در برنامه فوتبال برتر حرف تازه ای زد. تابش گفت: تا ساعت 15:30 دنبال این بودیم بازی برگزار نشود. گفتند نمی‌شود و باید بدون تماشاگر بازی انجام شود و ما بعد از آن به تیم گفتیم که راهی استادیوم شود. سپاهانی‌ها ابتدا به دنبال لغو این بازی بودند و پس از اینکه مشخص شد بازی لغو نمی‌شود راهی استادیوم شدند. همه این اتفاقات و صحبت‌های متناقض درحالی انجام می‌شود که پیش از شروع بازی‌ها و حتی چند روز قبل‌تر به دلیل شیوع ویروس کرونا فدراسیون اعلام کرده بود که بازی‌ها همه بدون تماشاگر خواهد بود.

پیشنهاد هفته: پرسپولیس-شهرخودرو/ استقلال-گل‌گهر

هفته بیست و یکم رقایت‌های لیگ برتر فوتبال این هفته در حالی پیگیری خواهد شد که سرخ‌پوشان از ساعت 18:30 در ورزشگاه آزادی میزبان نماینده مشهد خواهند بود. این دیدار اولین رویارویی یحیی گل‌محمدی با تیم سابقش است اما در دیگر بازی مهم هفته شاگردان مجیدی در سیرجان به مصاف گل‌گهر خواهند رفت. این دیدار از ساعت 16 و به میزبانی سیرجان برگزار خواهد شد. 

برنده هفته: کشتی آزاد

سی و سومین دوره رقابت‌های کشتی آزاد بزرگسالان قهرمانی آسیا روزهای 3 و 4 اسفندماه در شهر دهلی نو کشور هند برگزار شد که در پایان تیم ایران با 2 مدال طلای محمدجواد ابراهیمی و مجتبی گلیج در وزن 92 و 97 کیلوگرم، 2 مدال نقره امیرحسین حسینی و احمد بذری در اوزان 70 و 86 کیلوگرم و 4 مدال برنز امیرحسین مقصودی، مصطفی حسین خانی، علی سوادکوهی و پرویز هادی در اوزان 65، 74، 79 و 125 کیلوگرم و کسب 168 امتیاز به عنوان قهرمانی دست یافت. پس از تیم ایران تیم های هند و قزاقستان به ترتیب با 159 و 146 امتیاز دوم و سوم شدند.

شخصیت هفته: حسن یزدانی

حسن یزدانی، دارنده مدال های طلای جهان و المپیک که در جریان تمرینات برای حضور در کشتی آزاد جام باشگاه های جهان دچار آسیب دیدگی شده بود، اعلام کرد با رفع مصدومیت تمرینات خود را بر روی تشک کشتی و در کنار دیگران از سر گرفته است. یزدانی پس از 65 روز دوری از تمرینات، خود را برای حضور در المپیک 2020 توکیو آماده خواهد کرد.

مسابقه هفته: چلسی و بایرن‌مونیخ

بایرن مونیخ در هفته دوم از دور رفت مرحله یک هشتم نهایی لیگ قهرمانان اروپا در استمفوردبریج شهر لندن میهمان چلسی بود و باوارایی‌ها با 3 گل پیروز شدند. باوارایی‌ها موفق شدند با دبل سرژ گنابری در دقایق 51 و 54 و گلزنی لواندوفسکی در دقیقه 76 به پیروزی دست یابند. نکته جالب اینکه هر دو پاس گل را برای گنابری، روبرت لواندوفسکی برترین گلزن مونیخ مهیا کرد.

بیشتر بخوانید:

نظر شما