شناسهٔ خبر: 38510346 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: تین نیوز | لینک خبر

از سوی یک راننده اتوبوس مطرح شد:

چهار پیشنهاد برای مقابله با شیوع کرونا در اتوبوس‌های بین‌شهری

بسته‌های غذایی که به مسافران ارایه می‌شود یکی از موارد بسیار مساعد برای انتقال ویروس کروناست که می‌توان عرضه آن را تا زمان گذر از این اپیدمی متوقف و خدمات بهداشتی بالا را جایگزین آن کرد.

صاحب‌خبر -
تین نیوز

یک فعال بخش حمل و نقل جاده‌ای مسافری پیشنهاداتی برای مقابله با شیوع بیماری کرونا در اتوبوس‌های بین‌شهری ارایه کرد.

به گزارش تین نیوز، حسین فرجی با بیان این‌که این روزها تمام مردم ایران درگیر بحران جهانی بیماری کرونا هستند و احتیاط و ترس از این اپیدمی گریبان‌گیر همه مردم شده است، در شبکه‌های اجتماعی نوشت: این بحران پیامدهایی فراتر از معضلات بهداشتی و سلامتی به‌دنبال داشته که مهم‌ترین آن تاثیر مستقیمی است که بر همه کسب‌و‌کارها گذاشته، به خصوص مشاغلی که با عموم مردم در ارتباط مستقیم هستند.

این راننده اتوبوس اظهار کرد: اتوبوس، پایانه و محیط سوارشدن مسافر و بارگیری محیطی کاملاً عمومی  و مساعد برای شیوع این ویروس است، پایانه‌های شهر هم کوچکترین امکانات پزشکی مربوط برای کنترل وضعیت سلامتی افراد را ندارند که به‌نظر وجود این امکانات اوجب واجبات است.

وی افزود: داخل اتوبوس‌ها در روزهای زمستان تهویه مطلوبی ندارد و می‌تواند بستر مناسبی برای سرایت این ویروس باشد، لذا می‌شود با تخصیص ماسک، دستکش یک‌بارمصرف و مواد ضدعفونی کننده بهداشتی به اتوبوس‌ها و الزام استفاده از آن‌ها توسط مسافران و راننده، از این معضل جلوگیری کرد.

فرجی تاکید کرد: بسته‌های غذایی که به مسافران ارایه می‌شود یکی از موارد بسیار مساعد برای انتقال ویروس کروناست که می‌توان عرضه آن را تا زمان گذر از این اپیدمی متوقف و خدمات بهداشتی بالا را جایگزین آن کرد.

این فعال بخش حمل و نقل مسافری جاده‌ای گفت: تهیه بروشورها و تراکت‌های آموزشی توسط شرکت‌های مسافربری در جهت آگاه‌سازی مسافران، نیز کمک بزرگی به مقابله با شیوع این ویروس در محیط اتوبوس خواهد کرد.

وی در پایان اظهار امیدواری کرد مسئولان مرتبط با تأمل و تعمق بر این موارد پیشنهادی و تلاش برای فراهم کردن آن‌ها، در محافظت از سلامتی مسافران و رانندگان قدم بزرگ و مهمی بردارند.

نظر شما