شناسهٔ خبر: 38510210 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: افکارنیوز | لینک خبر

آمریکا :منتظر اجرای تعهدات چین هستیم

نماینده ارشد تجاری آمریکا و سونی پردو وزیر کشاورزی این کشور با انتشار نامه ای خواهان آن شده اند که چین تعهداتش را در خصوص توافق تجاری دو کشور اجرا کند.

صاحب‌خبر -
به گزارش افکارنیوز،

این توافق ماه گذشته میلادی بین دو کشور امضا شد و بر اساس آن چین متعهد شده است در طول دو سال نزدیک به ۲۰۰ میلیارد دلار که شامل ۴۰ میلیارد دلار اقلام کشاورزی است از آمریکا خریداری کند.

اخبار بین الملل- با پیش آمدن موضوع شیوع کرونا چین تحت فشار شدید قرار گرفته و این نکته مطرح شده است که شاید نتواند تعهداتش را در این مدت عملی کند.

با این وصف نویسندگان این نامه که روزنامه ساوث چاینا مورنینگ پست از هنگ کنگ منتشر کرده است ، حتی حاضر به اشاره به موضوع کرونا نشده اند.

این در شرایطی است که نزدیک به ۸۰ هزار نفر در چین به کرونا مبتلا شده و ۲ هزار و ۷۰۰ نفر نیز جانشان را از دست داده اند و اقتصاد کشور کاملا خوابیده است.

رابرت لایتهایزر نماینده تجاری و وزیر کشاورزی آمریکا در نامه خود آورده اند که انتظار داریم چین تعهداتی را که در فاز اول بر اساس توافق تجاری داده است ، عملی کند.

آنها همچنین نوشته اند که چین در حال برداشتن گام هایی در راستای تعهداتش برای خریدهای بیشتر از آمریکاست و این امیدوار کننده است.

از جمله این اقدامات برداشتن برخی از محدودیت ها برای ورود سیب زمینی و غذای حیوانات اهلی و لغو ممنوعیت واردات گوشت ماکیان از آمریکاست.

نماینده تجاری آمریکا می گوید که دونالد ترامپ رییس جمهور آمریکا یک ماه قبل توافق تجاری را امضا کرده است و ما در این مدت شاهد گام های مثبتی از سوی چین بوده ایم.

با این وصف کمیسیون بررسی مسایل امنیتی و اقتصادی آمریکا و چین گزارش کرده است که با نظرداشت موضوع شیوع کرونا و تاثیرات مخرب آن بر اقتصاد چین ، ممکن است در این خریدها و اجرای توافق وقفه هایی بوجود بیاید.

 

نظر شما