شناسهٔ خبر: 38505375 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: انتخاب | لینک خبر

وایرد:

آیا فروشگاههای اینترنتی در کنترل قیمت ماسک های بهداشتی نقش دارند؟

آمازون به عنوان بزرگ ترین خرده فروشی آنلاین جهان به نحوه توزیع ماسک های بهداشتی نظارتی جدی خواهد داشت. این شرکت طی روزهای اخیر و همزمان با افزایش بی رویه قیمت ماسک تلاش کرده قیمتها را کنترل کند.

صاحب‌خبر -
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

آمازون به عنوان بزرگ ترین خرده فروشی آنلاین جهان به نحوه توزیع ماسک های بهداشتی نظارتی جدی خواهد داشت. این شرکت طی روزهای اخیر و همزمان با افزایش بی رویه قیمت ماسک تلاش کرده قیمتها را کنترل کند.

به گزارش سرویس آی تی و فناوری انتخاب، برخی از فروشندگان فعال در آمازون، اخیرا پیامی از این شرکت دریافت کرده اند مبنی بر اینکه ماسک های بهداشتی آنها بسیار گران است. این هشدار پس از آن صادر شد که  برخی کاربران  آمازون در بخشهای پرسش و پاسخ و گفتگوی این سایت به فهرست قیمت ها معترض شدند.

همرمان با شدت گرفتن نرخ ابتلا به کرونا، به نظر می رسد ماسک های بهداشتی تبدیل به نمادی برای مبارزه با بیماری همه گیر تبدیل شده اند. در حالی که جهان در تلاش است تا بیماری Covid-19را مهار کند ، شبکه های اجتماعی و سایتهای خبری با عکس افرادی که ماسک های محافظ را روی صورت دارند، پر شده است. این تصاویر باعث می شوند خیابان های شهر و مراکز خرید بیشتر شبیه بیمارستان شوند.

 کمبود ماسک در حال حاضر برخی از کشورها را تحت تأثیر قرار داده است و تأمین کنندگان برای رسیدن به حجم تقاضا تلاش می کنند. در آمازون، قیمت های ماسک در هفته های اخیر به شدت افزایش یافته است در نتیجه آتمازون به فروشندگانی که به سیاست های اخترام به مشتری ها عمل نمی کنند هشدار داد.

مقامات ایتالیا كه تاكنون بزرگترین شیوع این بیماری در اروپا را تجربه کرده اند، تحقیق در مورد قیمت های "دیوانه وار" در مورد لوازم پزشکی را آغاز كردند ، هرچند این کار بدون نام بردن از هیچ سایتی انجام می شود. در حالی که مراکز کنترل و پیشگیری از بیماریها روز سه شنبه به آمریکایی ها هشدار دادند که احتمال شیوع بیماری در ایالات متحده بالاست، این نهاد در حال حاضر استفاده از ماسک های صورت به شکل عمومی را توصیه نمی کند.

براساس داده های Keepa ؛ شرکتی که قیمت ها را ردیابی می کند ، پرفروش ترین گروه دسته بندی "ماسک های صورت پزشکی" آمازون شامل بسته ای متشکل از 100 ماسک یکبار مصرف آبی معمولی ، 15 دلار قیمت دارد . اما این قیمت  تقریباً چهار برابر بیشتر از چیزی است که فقط چند هفته قبل به فروش می رفت. آمازون برای مبارزه با قیمت های بیش از حد، فروشندگان را ملزم به رعایت سیاست منصفانه قیمت گذاری خود می کند  و در صورت تخطی از قوانین شرکت ها را وارد فهرست سیاه خود می کند. طبق گفته اد روزنبرگ ، مشاور آمازون كه ​​در ضمن گروه پشتیبانی از فروشندگان آمازون  را هدایت می کند، این شركت حداقل در اوایل این ماه به چند فروشنده عمده ماسک هشدار داده است که قانون را نقض كرده اند.

اما این نخستین باری نیست که خریداران از افزایش قیمت محصولات آمازون در موارد اضطراری عمومی شکایت کرده اند. به عنوان مثال زمانی که طوفان ایرما در سال 2017 به فلوریدا نزدیک شد ، کاربران شاهد افزایش قیمت بطری های آب بودند. شاید برای شما سوال باشد که اصلا فروشگاه های آنلاین چه تاثیر و اهمیتی دارند. پاسخ ساده است؛ تاثیری بسیار زیاد. درواقع در شرایطی که بسیاری از افراد در قرنطینه خانگی هستند یا تمایلی ندارند برای خرید به فروشگاههای شلوغ بروند، ترجیح می دهند خریدها را آنلاین انجام دهند و در نتیجه افزایش غیرمنتظره قیمت ها برای کاربران نگران کننده است و حتی در نگاهی بدبینانه می تواند سبب افزایش قیمتها به شکل غیرقابل کنترل منجر شود.

در ایالات متحده ، اکثر ایالت ها قوانینی دارند که فروشگاهها  را از افزایش قیمت ملزومات اساسی در مواقع اضطراری منع می کنند. نحوه اعمال کنترل آمازون بر بازرگانان مستقل طی یک سال گذشته به یک موضوع حساس برای غول خرده فروشی تبدیل شده است اما اکنون موضوع قیمت ماسک صرفا موضوع داخلی آمازون نیست و به بسیاری از مردم جامعه مرتبط است. با شدت گرفتن اپیدمی کرونا، برخی کشورها مثل چین با کمبود ماسک مواجه شده اند.

شرکت آمازون از راه های دیگری نیز تلاش کرده است تا در بازار خود برای ماسک صورت اعتدال برقرار کند. این شرکت فهرستی  از محصولاتی که ادعاهای دروغین درباره Covid-19  دارند را حذف کرده است.

لینک کوتاه کپی لینک

برچسب‌ها:

نظر شما