شناسهٔ خبر: 38505100 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

بنیاد شهید پیشتاز ارائه خدمات الکترونیک در حوزه فرهنگ ایثار و شهادت

تهران - ایرنا - مدیرکل اسناد و انتشارات بنیاد شهید و امور ایثارگران گفت: بنیاد از پیشتازان ارائه خدمات الکترونیک در تولیدات کتاب درحوزه فرهنگ ایثار و شهادت است.

صاحب‌خبر -

مراسم انعقاد تفاهم‌نامه همکاری بین اداره کل اسناد و انتشارات بنیاد شهید و امور ایثارگران و پایگاه ایران صدا و رونمایی از ۲ کتاب گویای «راز درخت کاج» و «رستگاری در جزیره» در سالن جلسات معاونت فرهنگی و آموزشی بنیاد برگزار شد.

رحیم نریمانی در این مراسم اظهار کرد: از مدیریت پایگاه ایران صدا و سایر همکارانشان به علت علاقه به رسانه‌های حوزه ایثار و شهادت و تلاش برای انعقاد این تفاهم‌نامه قدردانی می‌کنیم، نشر شاهد حدوداً ۱۸۰۰ عنوان کتاب دارد که ان شاءالله طبق هماهنگی‌های صورت گرفته در این تفاهم‌نامه مقررشده در طول سال ۱۰۰ اثر نشر شاهد به‌صورت گویا از سوی پایگاه ایران صدا تولید و منتشر شود.
مدیرکل اسناد و انتشارات بنیاد تاکید کرد: کتاب‌های گویا به‌صورت روایی، اثربخشی فرهنگ ایثار و شهادت را افزایش می‌دهند و بنیاد شهید و امور ایثارگران آمادگی خود را برای انجام تعهدات و حمایت از این تفاهم‌نامه اعلام می‌کند، البته بنیاد در حوزه مجلات و کتاب در سایت نوید شاهد فعالیت دارد ولی در زمینهٔ کتاب گویا تاکنون اقدامی انجام‌نشده بود، امیدواریم برخی جانبازان به‌ویژه جانبازان بصیر بتوانند با این روش از تولیدات رسانه‌ای بنیاد استفاده کنند.
نریمانی با اشاره به کاهش تصدی‌گری و استفاده از ظرفیت خدمات تخصصی حوزه‌ها به‌عنوان یکی از سیاست‌های اصلی بنیاد شهید و امور ایثارگران اظهار داشت: برخی حوزه‌ها در فضای رسانه‌ای تجربیات بسیار بالایی دارند که پایگاه ایران صدا یکی از این حوزه‌ها است، امیدواریم بتوانیم با این تفاهم‌نامه عقب‌ماندگی‌های حوزه نشر شاهد را جبران کرده و زبان ایثار و شهادت را جهانی کنیم.
در ادامه این مراسم مهدی شاملو مدیر پایگاه ایران صدا بابیان این‌که رسالت اصلی حوزه‌های فرهنگی، آشنایی نسل جوان و نوجوان بافرهنگ ایثار و شهادت است گفت: در این راستا انتشار کتاب‌های صوتی در ترویج این فرهنگ بسیار مؤثر است، طبق هماهنگی‌های صورت گرفته، بنیاد شهید و امور ایثارگران تولیدات نشر شاهد را با اولویت به ایران صدا می‌فرستند تا برای انتشار در دستور کار قرار گیرد و امیدواریم با این تفاهم‌نامه ۱۰۰ اثر از نشر شاهد را در طول سال به‌صورت گویا منتشر کنیم.

‌مرحله کشوری سی و یکمین دوره مسابقات قرآنی شاهد و ایثارگر برگزار شد

مدیرکل فرهنگی و تبلیغات بنیاد شهید و امور ایثارگران اعلام کرد: مرحله کشوری سی و یکمین دوره مسابقات قرآن کریم ویژه خانواده‌های شاهد و ایثارگر در دو رشته مفاهیم و تفسیر در تمام استان‌ها برگزار شد.

 اسکندر یارنسب با اعلام این خبر گفت: مرحله کشوری سی و یکمین دوره مسابقات قرآن کریم ویژه خانواده‌های معظم شاهد و ایثارگر، به‌صورت هم‌زمان در دو رشته مفاهیم و تفسیر برای نخستین بار به‌صورت مجازی با همکاری اداره کل توسعه منابع انسانی بنیاد در تمام استان‌ها و شهرهای تابعه در سراسر کشور برگزار شد.
وی افزود: در این دوره از مسابقات ۲۱۵ نفر از جامعه هدف بنیاد شامل ۱۱۰ نفر در رشته مفاهیم، ۹۸ نفر در رشته تفسیر اهل تشیع و ۷ نفر در رشته تفسیر اهل تسنن از منتخبین استان‌های سراسر کشور شرکت کردند.

نفرات اول مرحله کشوری سی و یکمین دوره مسابقات قرآن کریم شاهد و ایثارگر سال ۱۳۹۸ در رشته تفسیر، جانباز حسن حاجیان حسین‌آبادی از اصفهان، جانباز مجید فلکی روح از کردستان، فرزند جانباز مهدی ربیعی از گیلان، فرزند جانباز فاطمه ربیع زاده از چهارمحال و بختیاری، همسر جانباز فریبا نیک منش از خوزستان و همسر جانباز زهرا ایزدی از کرمان هستند، همچنین ۷ نفر از جانبازان، آزادگان، فرزندان و همسران جانبازان نفرات دوم و ۶ نفر نیز از جانبازان، همسران و فرزندان جانبازان رتبه سوم را در این رشته در کل کشور کسب کردند.
لازم به ذکر است نفرات اول مرحله کشوری سی و یکمین دوره مسابقات قرآن کریم شاهد و ایثارگر سال ۱۳۹۸ در رشته مفاهیم، جانباز علیرضا حاج حسینی از یزد، فرزند جانباز مجید فلاحی از مرکزی، فرزند جانباز سیده سمانه محروقی از خراسان رضوی و همسر شهید زینب نژادسبحانی از هرمزگان هستند، همچنین ۶ نفر از جانبازان، فرزندان جانبازان و همسران جانبازان نفرات دوم و ۵ نفر از جانبازان، فرزندان و همسران جانبازان رتبه سوم این رشته را کسب کردند.

تمدید زمان برگزاری مسابقه کتابخوانی نماز بنیاد شهید

مدیرکل دفتر نمایندگی ولی‌فقیه در بنیاد شهید و امور ایثارگران از تمدید زمان برگزاری مسابقه کتابخوانی بنیاد با محوریت نماز تا تاریخ ۱۸ اسفندماه ۱۳۹۸ خبر داد.

عباس کاهه گفت: زمان برگزاری مسابقه کتابخوانی بنیاد با موضوع نماز از کتاب‌های «ثانیه‌های انس» و «هشت گام تا حضور قلب»، با توجه به درخواست‌های مکرر همکاران گرامی تا تاریخ ۱۸ اسفندماه ۱۳۹۸ تمدید شد.  
مدیرکل دفتر نمایندگی ولی‌فقیه خاطرنشان کرد: این مسابقه به‌منظور اعتلای فرهنگ اقامه نماز با همکاری اداره کل توسعه منابع انسانی برگزار می‌شود و علاقمندان  می‌توانند از طریق سامانه فراگیر آموزش در این مسابقه شرکت کنند.
وی افزود: منبع مطالعه برای این مسابقه کتاب‌های «ثانیه‌های انس» و «هشت گام تا حضور قلب» است که برگزیده‌ای از مطالب کتاب‌های مذکور از روز دوشنبه ۲۱ بهمن در کتابخانه سامانه ایده قابل‌دسترسی است.

نظر شما