شناسهٔ خبر: 38504879 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: تجارت نیوز | لینک خبر

بررسی تجارت‌نیوز از آخرین وضعیت چک‌های مبادله شده

افزایش احتمال وصول چک‌ / چک‌ بانکی در کدام استان‌ها بیشتر برگشت می‌خورد؟

در دی ماه امسال در کل کشور 8.4 میلیون فقره چک به ارزشی بالغ بر 110 هزار میلیارد تومان مبادله شده است. احتمال پاس شدن چک در این ماه افزایش داشته است.

صاحب‌خبر -

به گزارش تجارت‌نیوز، بر اساس آمارهای منتشره از سوی بانک مرکزی در دی ماه سال جاری در کل کشور ۸٫۴ میلیون فقره چک به ارزشی بالغ بر ۱۱۰ هزار میلیارد تومان مبادله شده که نسبت به ماه قبل از نظر تعداد ۴٫۸ درصد و از نظر مبلغ حدود ۱۲٫۳ درصد افزایش داشته است.

از ۸٫۴ میلیون فقره چک مبادله شده در دی ماه سال جاری ۷٫۷ میلیون فقره چک به ارزش ۹۹ هزار میلیارد تومان وصول و ۶۹۳ هزار فقره چک به ارزشی بیش از ۱۱ هزار میلیارد تومان برگشت داده شده است.

تعداد چک‌های برگشتی در دی ماه امسال نسبت به ماه قبل ۳٫۹ درصد افزایش داشته است.

همچنین آمارها نشان می‌دهد احتمال پاس شدن چک در دی ماه امسال افزایش داشته و به بالاترین میزان خود از ابتدای امسال رسیده است. در دی ماه امسال بیش از ۹۱٫۷ درصد چک‌های مبادله شده پاس شده است.

در دی ماه امسال در بین استان‌های کشور بیشترین نسبت تعداد چک‌های وصولی بـه کل چک‌های مبادله‌ای، متعلق به استان گیلان و یزد بوده؛ به طوری که در این استان‌ها به ترتیب بیش از ۹۳٫۴ و ۹۳ درصد چک‌ها وصول می‌شود.

احتمال برگشت خوردن چک در استان کهگیلویه و بویراحمد بیش از دیگر استان‌های کشور بوده؛ در دی ماه امسال ۱۵ درصد چک‌ها در این استان برگشت خورده‌ است.

نظر شما