شناسهٔ خبر: 38504485 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

تنها ۲ روز پس از سفر ترامپ به احمدآباد؛

سفارت آمریکا در دهلی‌نو به شهروندانش هشدار داد

سفارت آمریکا در دهلی‌نو تنها ۲ روز پس از سفر ترامپ به احمدآباد، به شهروندانش در این کشور هشدار داد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از رویترز، سفارت آمریکا در هند تنها ۲ روز پس از آغاز سفر دونالد ترامپ رئیس جمهوری این کشور به دهلی نو با انتشار بیانیه ای به شهروندانش هشدار داد.

در بیانیه صادره از سوی سفارت آمریکا در هند به شهروندان این کشور هشدار داده شده است که رعایت کامل جوانب احتیاط را به ویژه در اماکن شلوغ و تجمعات اعتراضی به کار ببرند.

این درحالیست که ناآرامی‌های شهر دهلی در چهارمین روز متوالی ۱۸ قربانی گرفت. این آمار نتیجه درگیری میان طرفداران و مخالفان قانون نفاق‌انگیز حق شهروندی است.

گزارش‌ها حاکی از آن است که منازل و محل کسب و کار مسلمانان هدف رفتارهای خشونت‌آمیز قرار گرفته است.

شمار مجروحین نیز ۱۸۹ نفر اعلام شده که تعداد زیادی از آنها بستری شده‌اند و خشونت‌ها اغلب بر محله‌های مسلمان‌نشین شمال شرق دهلی متمرکز است.

اولین آمار قربانیان روز دوشنبه ساعاتی بعد از ورود دونالد ترامپ رئیس‌جمهوری آمریکا به شهر احمدآباد اعلام شد.

هدف قانون جدید شهروندی ردیابی سریع مهاجران غیر مسلمانِ هندو، سیک، بودایی، آئین جین، پارسی‌ها (زرتشتیان) و مسیحیانی است که پیش از سال ۲۰۱۵ از کشورهای مسلمان پاکستان، بنگلادش و افغانستان گریخته و به هند آمده‌اند.

تصویب این قانون در ۱۱ دسامبر سال گذشته میلادی ابتدا باعث تظاهرات گسترده‌ای در ایالت شرقی آسام هند شد.

در ایالت‌های دیگر هند، برخی هراس دارند که طرح ثبت‌نام شهروندان که توسط دولت ناسیونالیست نارندرا مودی نخست وزیر، ارائه شده است بهانه‌ای باشد برای شناسایی مسلمانانی که اسناد قانونی اقامت در هند ندارند و در نهایت به اخراج آنها بینجامد.

نظر شما