شناسهٔ خبر: 38504420 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: العالم | لینک خبر

نخستین مورد ابتلا به کرونا در یونان؛ هشدار در اروپا

یونان نخستین مورد آلوده به ویروس کرونا را به ثبت رساند؛ به نظر می‌رسد افزایش شمار مبتلایان در اروپا زنگ هشدار را در این قاره به صدا درآورده است.

صاحب‌خبر -

العالم-اروپا

به گزارش خبرگزاری اسپوتنیک، اکنون با ثبت نخستین مورد ابتلا به ویروس کرونا در یونان، یک کشور دیگر اروپایی نیز قربانی اشاعه این ویروس شده است؛ زن ۳۸ ساله که از منطقه‌ای در شمال ایتالیا به یونان سفر کرده بود آلوده به ویروس تشخیص داده شد.

در بحبوحه شیوع این ویروس، دولت یونان با صدور دستوری جدید ممنوعیت سفر به خارج و داخل این کشور را صادر کرده است. این کشور همچنین برخی محل‌های اجتماع همچون مدارس، مکان‌های عبادی، سینماها و سالن‌های نمایش و ورزش را تعطیل کرده است.

« استلیوس پتساس - Stelios Petsas » سخنگوی دولت یونان به خبرنگاران گفت: ما آماده به کار بستن هر اقدام لازم برای حفظ سلامت عمومی هستیم.

شیوع گسترده ویروس کرونا در ایتالیا بسیاری از کشورهای اروپایی را نگران کرده است.

مقام‌های وزارت بهداشت فرانسه امروز (چهارشنبه ۷ اسفندماه) نخستین مورد مرگ ناشی از ابتلا به کرونا را گزارش کردند. او زنی ۶۰ ساله بود که نیمه شب در بیمارستانی در فرانسه درگذشت.
دیروز (سه‌شنبه) نیز مقام‌های چند کشور اروپایی از جمله اتریش، کرواسی و سوئیس نخستین موارد ابتلا به کرونا را در کشورشان تائید کردند.

ویروس جدید کرونا که رسما COVID-۱۹ نامیده می‌شود، آذرماه گذشته در شهر ووهان چین ثبت شد و از آن زمان به بعد به حدود ۳۰ کشور سرایت کرده به طوری که سازمان جهانی بهداشت را مجبور کرد تا وضعیت اضطراری بهداشتی در جهان اعلام کند.

روزنامه نیویورک تایمز در گزارشی نوشت: شیوع این بیماری فقط مشکل ایتالیا نیست و ویروس کرونا اقتصاد اروپا را تهدید می‌کند.
این رسانه افزود: گسترش این همه‌گیری مرگبار در چهارمین اقتصاد بزرگ اروپا نگرانی‌ها درباره اختلال در زنجیره تامین جهانی را تشدید کرده است.

ظهور این ویروس در کودونیوی ایتالیا، دولت منطقه‌ای این کشور را وادار کرد همه کارخانه‌های محلی را تعطیل کند.
صاحب یک کارخانه در ایتالیا در این زمینه گفت: امیدوارم مقام‌های ایتالیایی و اروپایی این موضوع را درک کنند که تعطیلی کامل کارخانه‌ها فقط مشکل ایتالیا نیست و بر همه تاثیر منفی خواهد داشت. در نهایت فعالیت تجاری ما و بیشتر فعالیت‌های تجاری امروز بخشی از یک اکوسیستم پویاست که اگر یک قسمت آن تعطیل شود به طور اجتناب ناپذیری بر دیگر قسمت‌ها نیز تاثیر می‌گذارد.

ایتالیا به عنوان یکی از ۱۹ کشور مشترک در منطقه ارزی یورو باید به مقررات سخت هزینه دولتی پایبند باشد و از این رو شرکت‌های این کشور را بیشتر به تجارت وابسته می‌کند. طبق گزارش بانک جهانی، ایتالیا کالاها و خدماتی به ارزش ۵۵۰ میلیارد دلار را در سال ۲۰۱۸ به کشورهای خارجی فروخت.

چنین ارتباطی یکی از عنصرهایی است که شیوع این ویروس را به عاملی بالقوه خطرناک در اقتصاد اروپا تبدیل می‌کند. بیش از ۱۲ درصد صادرات ایتالیا در آلمان فروخته می‌شود که بیشتر آنها قطعات خودرو هستند. اگر کارخانه‌های ایتالیا با مشکل در تولید مواجه شوند این امر سبب کمبود در قطعات و اختلال در فعالیت کارخانه‌ها در آلمان و سراسر اروپا خواهد شد.

ایرنا

نظر شما