شناسهٔ خبر: 38504383 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

انبار غیرمجاز لوازم بهداشتی و ضدعفونی کننده در بجنورد پلمب شد

بجنورد- ایرنا- رییس پلیس آگاهی خراسان شمالی گفت: یک انبار غیرمجازی در حاشیه شهر بجنورد که به محل ذخیره و قاچاق مقدار زیادی از اقلام بهداشتی و ضدعفونی کننده تبدیل شده بود، پلمب شد.

صاحب‌خبر -

سرهنگ مقصود رستگار، روز چهارشنبه اظهار داشت: کارآگاهان با هماهنگی مقام قضایی به همراه کارشناسان سازمان صنعت، معدن و تجارت و نماینده تعزیرات حکومتی استان به محل انبار اعزام شده و در بازرسی از محل، شمار زیادی اقلام بهداشتی و ضد عفونی کننده از قبیل الکل صنعتی، دستکش و ماسک که به صورت غیرمجاز نگهداری می شد، کشف و ضبط شد.

وی با بیان اینکه برابر اعلام کارشناسان سازمان صمت ارزش این مقدار کالا ۱۰۰ میلیون ریال برآورد شده است، تصریح کرد: بررسی ها مشخص کرد که صاحب انبار، مشخصات انبار و نیز اقلام موجود در آن را در سامانه جامعه انبارهای سازمان صمت ثبت نکرده است.

رییس پلیس آگاهی استان با اشاره به اینکه با هماهنگی مقام قضایی محل مورد نظر پلمب و متهم نیز به همراه پرونده برای انجام مراحل قانونی تحویل مراجع قضایی شد، افزود: با توجه به شیوع بیماری کرونا در سطح کشور، با همکاری پلیس امنیت عمومی، سازمان صمت، دادستانی و تعزیرات حکومتی طرح مبارزه با احتکار کالا و لوازم بهداشتی در طول ۷۲ ساعت گذشته به مرحله اجرا گذاشته شده و حدود هفت باب انبار و محل نگهداری کالاهای بهداشتی که عموما در بحث پیشگیری از کرونا نقش دارند، مورد بازدید قرار گرفته است.

اکنون پنج هزار و ۵۷۶ واحد تولیدی، چهار هزار و ۶۴۸ واحد در زمینه خدمات فنی، ۱۲ هزار و ۴۶۳ واحد توزیعی، سه هزار و ۲۳۱ واحد خدماتی و در مجموع ۲۵ هزار و ۹۱۸ واحد صنفی در خراسان شمالی فعال است و شمار اتحادیه های صنفی استان نیز ۱۳۸ اتحادیه است.

خراسان شمالی ۸۶۳ هزار نفر جمعیت دارد و بر اساس اعلام مسوولان دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی، تا کنون هیچ مورد مثبتی از ابتلا به کرونا ویروس در این استان گزارش نشده است.

نظر شما