شناسهٔ خبر: 38504314 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: دانشجو | لینک خبر

کشف نزدیک به ۶ میلیون ماسک احتکار شده

فرمانده انتظامی تهران بزرگ از کشف نزدیک به ۶ میلیون ماسک بهداشتی احتکار شده و بازداشت ۳ نفر از کسانی که در فضای مجازی اقدام به رعب و وحشت در جامعه درباره شیوع ویروس کرونا از طریق انتشار خبر‌های دروغ در فضای مجازی می‌کردند، خبر داد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری دانشجو؛ سردار "حسین رحیمی" در حاشیه طرح جمع آوری مواد محترقه و برخورد با قاچاق ارز، بیان داشت: روز گذشته (دوشنبه) بیش از یک میلیون ماسک و امروز نیز چهار و نیم میلیون ماسک بهداشتی کشف شده است که در مجموع بیش از ۵ میلیون و ۵۰۰ هزار ماسک در طول ۲۴ ساعت کشف شده است.

وی با اشاره به اینکه ماسک‌هایی که امروز کشف شدند، در ۲ انبار احتکار شده بودند، عنوان داشت: برآورد قیمت ماسک‌های بهداشتی کشف شده بالغ بر ۱۰۰ میلیارد ریال است که تمامی آن‌ها در اختیار دانشگاه علوم پزشکی قرار خواهد گرفت.

سردار رحیمی افزود: ۳ کارگاه نیز که به صورت غیربهداشتی و غیرقانونی اقدام به تهیه ماسک‌ها می‌کردند و حتی ابتدایی‌ترین اصول بهداشتی را رعایت نمی‌کردند، شناسایی و اقلام تولیدی آن‌ها ضبط شده است.

فرمانده انتظامی تهران بزرگ بیان داشت: پلیس امنیت اقتصادی، امنیت عمومی و پیشگیری بسیج شده اند تا مراکز و انبار‌های کالا‌های ضروری برای این بیماری مانند ماسک را مورد بازبینی قرار دهند تا مشکل خاصی در این زمینه در جامعه رخ ندهد.

رئیس پلیس پایتخت افزود: وظیفه ما این است با افرادی که با نیازمندی‌های اقشار جامعه سوداگری می‌کنند برخورد کنیم به ویژه امروز که در برخی شهر‌ها ویروس کرونا باعث ایجاد بیماری شده است.

سردار رحیمی گفت: ۳ نفر از افرادی که در فضای مجازی اقدام به جو سازی، سیاه نمایی و رعب و وحشت در رابطه با کرونا ویروس کرده بودند، توسط پلیس پایتخت شناسایی و دستگیر شدند.


١٢٠ کانال غیرمجاز دلالان ارز مسدود شد


فرمانده انتظامی تهران بزرگ در بخش دیگری از این نشست خبری، گفت: ۱۲۰ کانال که به صورت غیرمجاز و غیرقانونی در زمینه ارز در فضا‌های مختلف مجازی فعالیت می‌کنند، شناسایی شدند.

سردار رحیمی با تاکید بر اینکه بانک اطلاعاتی ۵۰۰ نفر از دلالان و سوداگران را نیز در اختیار قرار داریم و با اشاره به طرح برخورد با دلالان ارزی که عامل اصلی بالابردن قیمت ارز هستند، بیان داشت: دقایقی بعد از اعلام تحریم‌های FATF، این خبر بین ۵۰۰ تا ۷۰۰ تومان بر مبالغ ارز تاثیر گذاشت و دلالان نرخ ارز را بالا بردند.

رئیس پلیس پایتخت گفت: در این راستا، ۳۷ نفر از کسانی که در فضای مجازی فعال بودند و لیدر‌ها و عوامل اصلی بالا بردن نرخ به شمار می‌روند، دستگیر و از این افراد بالغ بر ۲ میلیاردتومان ارز کشف و ضبط شده است.

وی خاطرنشان کرد: اعضای یک باند را هم شناسایی کردیم که زمین‌های شمال تهران مثل "دارآباد" را به صورت جعلی و به شکل زمین خواری به دیگران فروخته بودند و بیش از ۶ هزار و ۴۲۱ سند تقلبی از اعضای این باند زمین خواری کشف شده است.


کشف ۶ تن انواع مواد محترقه


سردار رحیمی که در حاشیه برنامه خبری کشفیات مواد محترقه و ارز قاچاق در جمع خبرنگاران سخن می‌گفت، تصریح کرد: از مدت‌ها قبل برخورد با افرادی که موادمحترقه غیرمجاز را وارد کشور کرده و برای خانواده‌ها ایجاد مشکل می‌کنند، شروع کرده ایم.

وی با تاکید بر اینکه بالغ بر ۶ تن انواع مواد محترقه کشف شده است، تصریح کرد: ۵ هزار عدد انواع موادمحترقه دست ساز نیز در خیابان مولوی کشف شده است.

نظر شما