شناسهٔ خبر: 38503065 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: سرپوش | لینک خبر

دنیای خودرو

نام خودروی رهام تغییر کرد

مدیرعامل گروه خودروسازی سایپا بعد از ارجاع موضوع به کمیته نامگذاری محصولات و بررسی های کارشناسی کمیته ذکر شده، با پیشنهاد گروهی از محققان و فعالان محیط زیست موافقت کرد تا اسم محصول جدید سایپا که قبلاً با عنوان" رهام" معرفی شده بود به" شاهین" تغییر کند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرآنلاین و به نقل از سایپانیوز، چندی پیش یک محقق محیط زیست و حمایتگر گونه های در معرض خطر منقرض شدن شاهین ایرانی، به مدیرعامل سایپا پیشنهاد کرد در راستای حفظ و حراست از این پرنده شکوهمند، نام محصول جدید این گروه خودروسازی را به" شاهین" تغییر دهند، در ادامه چند انجمن دیگر هم این پیشنهاد را به مدیران سایپا ارائه دادند.

سیدجواد سلیمانی، مدیرعامل سایپا هم بعد از ارجاع موضوع به کمیته نامگذاری محصولات و بررسی های کارشناسی کمیته مذکور با این پیشنهاد موافقت کرد و به علت این که گروه خودروسازی سایپا در طراحی محصول جدید خود از شاهین ایرانی الهام گرفته است، دستور داد در راستای انجام مسئولیت های اجتماعی این گروه خودروسازی، محصول جدید سایپا" شاهین" نامگذاری شود.

شاهین سایپا اولین محصول از مگاپلت فرم ملی این گروه خودروسازی، موسوم به SP100 به شمار می آید و قرار است تولید انبوه آن از سال آتی شروع شود.

سایپا ساخت ۱۲ هزار دستگاه از این محصول را برای سال ۹۹ برنامه ریزی کرده و می خواهد تیراژ تولید آنرا در سال ۱۴۰۱ به صد هزار دستگاه برساند.

نظر شما