شناسهٔ خبر: 38503038 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: الف | لینک خبر

گزارش اختصاصی الف؛

پیشروی‌های خیره‌کننده نیروهای ارتش سوریه در جنوب استان ادلب؛ اردوگاه تروریست‌های مورد حمایت آنکارا در شوک و هراس + نقشه میدانی و عکس

نیروهای ارتش سوریه در ساعات گذشته در جریان ادامه عملیات پاکسازی جنوب استان ادلب موفق شدند شهرک های «حزارین، الدار، قناطر، آثار سنشراح، معره مرخص، البریج، ترملا، خربه قنطره، الشیخ جرت، حسانه، خربه الویبده، کرسعه، الفقیع، الصهریه» را در محور جبل زاویه از اشغال عناصر تروریستی خارج کنند و به کنترل درآورند.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه بین الملل الف، عملیات نیروهای ارتش سوریه علیه گروهک های تروریستی برای پاکسازی مناطق اشغالی جنوب استان ادلب وارد چهارمین روز شده است و پیشروی ها در این محور همچنان ادامه دارد.

عملیات در جنوب استان ادلب از روز یکشنبه (چهارم اسفنده ماه) آغاز شده است و نیروهای سوری در تلاش هستند محور « جبل زاویه» را به طور کامل از اشغال عناصر تروریستی خارج کنند و به کنترل دربیاورند.

حملات نیروهای ارتش سوریه از سه محور (غرب شهر معره نعمان، شمال غرب شهر خان شیخون و شمال شهرک کفرنبوده) در جنوب استان ادلب برای پاکسازی محور « جبل زاویه» در جریان است و تاکنون چندین شهرک پاکسازی شده اند.

روز دوشنبه (پنجم اسفند ماه) شهرک های « کفرسجنه، الرکایا، النقیر، الشیخ دامس و الشیخ مصطفی، سطوح الدیر و ارینبه، معره الصین، معره حرمه، تل الکرم، معرزیتا و جبالا» نیز در شرق محور« جبل زاویه» در جنوب استان ادلب از اشغال خارج شدند و نیروهای سوری به شهرک های مهمی از جمله « حزارین و ترملا» و همچنین جاده « معره نعمان - عنکاوی» رسیدند و امنیت جاده « خان شیخون - معره نعمان» به طور کامل تامین شد.

به گزارش گروه بین الملل الف، نیروهای ارتش سوریه از صبح روز سه شنبه (ششم اسفنده ماه) نیز عملیات را برای پاکسازی جنوب استان ادلب با قدرت بیشتری ادامه دادند و حملاتی را از سمت شهرک سطوح الدیر (محور شمالی شهرک کفرنبوده) ترتیب دادند.

نیروهای سوری پس از درگیری های سنگین چند ساعته موفق شدند شهرک های «بعربو و بسقلا» را در محور جنوبی منطقه « جبل زاویه» در جنوب استان ادلب به کنترل دربیاورند و جاده « ترملا - دیرسنبل» را هم زیر آتش توپخانه قرار دهند.

در محور غربی شهر «معره نعمان» نیز نیروهای ارتش سوریه حملات گسترده ای را از حومه شهرک « کفررومه» ترتیب دادند و پس از درگیری های سنگین توانستند تروریست ها را عقب برانند و در گام نخست شهرک حاس (دروازه شرقی شهرک مهم و راهبردی کفرنبل) را پاکسازی کنند.

به گفته منابع میدانی، نیروهای سوری سه شنبه شب (ساعت 20:40) پس از درگیری های چند ساعته شهرک استراتژیک « کفرنبل» را از اشغال عناصر تروریستی خارج کردند و به کنترل درآورند و یک پیروزی مهم و راهبردی را در محور جبل زاویه در جنوب استان ادلب به ثبت رساندند.

شهر «کفرنبل» از مهم ترین پایگاه های گروهک های تروریستی در جنوب استان ادلب به شمار می آید که در مسیر جاده مهم « معره نعمان - عنکاوی» واقع شده است و همین مسئله اهمیتش را چند برابر کرده است.

کفرنبل یکی از مناطق سلفی خیز در شمال غرب سوریه محسوب می شود و اولین شهرک در استان ادلب بود که برخی شهروندانش علیه دولت مرکزی اعتراض و دست به سلاح بردند و از دولت های بیگانه برای سقوط دمشق درخواست کمک و دخالت کردند.

نیروهای ارتش سوریه در ساعات گذشته در جریان ادامه عملیات پاکسازی جنوب استان ادلب موفق شدند شهرک های « حزارین، الدار، قناطر، آثار سنشراح، معره مرخص، البریج، ترملا، خربه قنطره، الشیخ جرت، حسانه، خربه الویبده، کرسعه، الفقیع، الصهریه» را در محور جبل زاویه از اشغال عناصر تروریستی خارج کنند و به کنترل درآورند.

به گفته منابع میدانی، نیروهای سوری همزمان با شروع عملیات برای پاکسازی محور « جبل زاویه» در جنوب استان ادلب درصدد هستند حملاتی را برای به کنترل درآوردن محور « جبل اربعین» در مرکز استان ادلب علیه تروریست ها ترتیب دهند.

به گزارش گروه بین الملل الف، اگر نیروهای ارتش سوریه موفق شوند محورهای « جبل زاویه و جبل اربعین» را در جنوب و مرکز استان ادلب پاکسازی کنند راه برای محاصره تروریست ها در شمال غرب استان حماه (دشت الغاب) باز می شود.

نظر شما