شناسهٔ خبر: 38502809 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: خبرنامه دانشجویان ایران | لینک خبر

سامسونگ تولید انبوه حافظه‌های رم ۱۶ گیگابایتی را برای گوشی‌های هوشمند شروع کرد

سامسونگ حافظه‌های رم ۱۶ گیگابایتی از نوع LPDDR5 را وارد خط تولید انبوه کرد که در گوشی‌های پرچم‌دار آتی استفاده خواهند شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش سرویس فناوری اطلاعات «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ سامسونگ الکترونیکس از پیش‌گامت صنعت تراشه در جهان محسوب می‌شود و محصولاتی حرفه‌ای را نیز در دسته‌ی حافظه‌های رم به بازار عرضه می‌کند. غول کره‌ای از تولید انبوه اولین حافظه‌های DRAM با ظرفیت ۱۶ گیگابایت مخصوص گوشی‌های هوشمند خبر دارد که در دسته‌بندی LPDDR5 قرار می‌‌گیرند. ماژول‌های جدید در نسل بعدی گوشی‌های هوشمند پرچم‌دار استفاده خواهند شد.
تولید انبوه حافظه‌های رم ۱۲ گیگابایتی LPDDR5 از ژوئیه ۲۰۱۹ در کارخانه‌های سامسونگ شروع شده بود. کره‌‌ای‌ها اکنون و با تولید ماژول‌های ۱۶ گیگابایتی، قدم دیگری در مسیر تثبیت برتری خود در بازار برداشتند. سامسونگ هم مانند دیگر فعالان بزرگ صنعت سخت‌افزار، از اصطلاح‌های پرطرفدار این روزهای دنیای فناوری برای نمایش محصولات خود استفاده می‌کند. آن‌ها کاربردهای پیشرفته‌ی 5G و هوش مصنوعی شامل بازی‌های با گرافیک بالا و عکس‌برداری هوشمند را از کارایی‌های حافظه‌ی رم ۱۶ گیگابایتی در گوشی هوشمند بیان می‌کنند.
چئول چوی، معاون ارشد بخش فروش و بازاریابی حافظه‌ی سامسونگ درباره‌ی محصولات جدید می‌گوید:

نرخ تبادل داده در حافظه‌های رم ۱۶ گیگابایتی LPDDR5 به ۵،۵۰۰ مگابیت‌برثانیه می‌رسد که ۱/۳ برابر بیشتر از حافظه‌های موبایلی نسل قبل خواهد بود. حافظه‌های رم LPDDR4X حداکثر نرخ تبادل ۴،۲۶۶ مگابیت‌برثانیه داشتند. به‌علاوه، ماژول‌های جدید در مقایسه با ماژول‌های هشت گیگابایتی، علاوه بر ارائه‌ی ظرفیت دوبرابری، ۲۰ درصد صرفه‌جویی بیشتر در مصرف انرژی دارند.


پکیج‌های ‍۱۶ گیگابایتی حافظه‌های LPDDR5 سامسونگ از هشت تراشه‌ی ۱۲ گیگابیتی به‌همراه چهار تراشه‌ی هشت گیگابیتی تشکیل شده‌اند. در مجموع، گوشی‌های مجهز به ماژول‌های جدید، نسبت به اکثر لپ‌تاپ‌های حرفه‌ای امروزی و کامپیوترهای گیمینگ، دوبرابر حافظه‌ی رم بیشتر خواهند داشت. حافظه‌ی رم بیشتر، علاوه بر افزایش سرعت و کارایی گوشی هوشمند، امکان اجرای بازی‌های حرفه‌ای‌تر با گرافیک بیشتر را با تجربه‌ای عمیق‌تر برای کاربر فراهم می‌کند.
سامسونگ تصمیم دارد تا تولید حافظه‌های DRAM موبایلی LPDDR5 را در سایت تولیدی پیونگتائک گسترش دهد. به‌علاوه، آن‌ها تولید تراشه‌های ۱۶ گیگابایتی را با روش تولید ۱۰ نانومتری در دستور کار دارند که در نیمه‌ی دوم سال جاری میلادی ممکن می‌شود. همچنین توسعّ‌ی تراشه‌های ۶،۴۰۰ مگابیت‌برثانیه‌ای نیز از برنامه‌های آتی غول کره‌ای بیان می‌شود. درنهایت، تولید انبوه تراشه‌های مدرن‌تر و نوآورانه‌تر در سایت‌های سامسونگ، موقعیت آن‌ها را به‌عنوان یکی از پیش‌گامان صنعت سخت‌افزار در بازارهای گوناگون موبایل و کامپیوتر شخصی و خودروهای خودران، حفظ می‌کند.

نظر شما