شناسهٔ خبر: 38502412 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: خبرآنلاین | لینک خبر

واکنش رئیس جمهور به رد کلیات لایحه بودجه سال ۹۹ در مجلس

رئیس‌جمهور کشورمان گفت: در بودجه دنبال این بودیم که زندگی مردم، کارمندها و بازنشسته‌های ما طبق روال انجام بگیرد. با کمکی که می‌شود در سال آینده انجام داد برای رفاه بیشتر خواستیم مبارزه با فقر را در این لایحه ادامه دهیم.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرآنلاین، حسن روحانی در بخشی از سخنان امروز خود در جلسه امروز هئیت دولت با اشاره به رد کلیات لایحه بودجه سال آینده در مجلس، گفت: همین‌جا می‌خواهم نکته‌ای را نسبت به بودجه سالانه خدمت نمایندگان عزیز مجلس شورای اسلامی عرض کنم که روزهای پایانی و هفته‌های پایانی خدمت خودشان را می‌گذرانند. بودجه سالانه برای مردم ما بسیار مهم است. اولاً نمایندگان محترم توجه دارند قبل از اینکه بودجه در دولت مطرح شود ما کلیات بحث را در شورای عالی هماهنگی اقتصادی سران سه قوه بحث و  مطرح کردیم و چارچوبی را تصویب کردیم. مقام معظم رهبری آن چارچوب را تأیید کردند بر مبنای آن چارچوب آمدیم در دولت لایحه را تصویب کردیم و خدمت نمایندگان فرستادیم.

>>>>در همین رابطه بیشتر بخوانید؛

روحانی: تصمیمی برای قرنطینه محله و شهر بخاطر کرونا نداریم

روحانی ادامه داد: نمایندگان ما در کمیسیون‌های مختلف و در کمیسیون تلفیق در خدمت نمایندگان بودند و توضیحات را دادند و روال هم همین است وقتی همه کمیسیون‌ها پیشنهاد می‌دهند یعنی اصل‌اش را قبول کرده اند که پیشنهاد می‌دهند. کمیسیون تلفیق هم وقتی اصلاح می‌کند یعنی اصل‌اش را قبول دارد. پس به طور طبیعی مجلس عملاً پذیرفته که این بودجه، بودجه‌ای درست است. حالا اصلاحات را نیاز می‌بیند، اصلاح می‌کند.

وی افرود: خوشحالم که این لایحه با تدبیر نمایندگان محترم و ریاست محترم مجلس به کمیسیون تلفیق برگشت ان‌شاء الله امیدواریم آنها دقت‌شان را بکنند ما هم در خدمت آنها هستیم تا این لایحه بودجه سریع‌تر به تصویب برسد برای سال آینده.

وی با بیان آنکه من در اینجا هم خدمت مردم و هم خدمت نمایندگان عزیز عرض می کنم بودجه ما بودجه را بر مبنای واقعیت‌ها در نظر گرفتیم، ببان کرد:  ممکن است در یک جایی بحث این باشد که این واقعیت که پیش‌بینی کردیم، صد در صد تحقق پیدا می‌کند یا نمی‌کند راه جبرانی برایش گذاشتیم و  در نظر گرفتیم که اگر این راه به صد در صد نرسید از راه دیگری که ۵۰ داریم استفاده می‌کنیم آن ۵۰ درصد بشود ۷۰ درصد فرمول‌هایش در بودجه مشخص است حواس‌مان جمع بوده در چه شرایطی داریم این کار را انجام می‌دهیم.

روحانی خاطر نشان کرد: در بودجه دنبال این بودیم که زندگی مردم، کارمندها و بازنشسته‌های ما طبق روال انجام بگیرد. با کمکی که می‌شود در سال آینده انجام داد برای رفاه بیشتر خواستیم مبارزه با فقر را در این لایحه ادامه دهیم. مسأله اشتغال برای ما مهم بوده و بحثی است که در این بودجه مد نظر قرار دادیم.

رئیس جمهور با بیان آنکه بخش‌های عمرانی کشور برای ما بسیار مهم است که در این بودجه بیش از بودجه‌های دیگر مورد توجه قرار دادیم، گفت: می‌دانستیم در مسأله نفت اتکا باید کم شود، کمترین اتکاء به نفت هم در همین بودجه وجود دارد. بنابراین خدمت مردم عزیز عرض می‌کنم دولت همه زحمت خودش را در این زمینه کشیده، بودجه را آماده کرده و همه روال را طی کرده و حتی جاهایی که لازم بوده مجوزهای لازم را بگیرد اجازات لازم را گرفته و خدمت مجلس داده است.

وی خطاب به نمایندگان مجلس گفت: از مجلس عزیز هم توقع داریم که ان‌شاء الله این را سریع‌تر نهایی کند و بودجه تصویب شود، ان‌شاء الله وزیری هم که پیشنهاد می دهیم برای وزارت کشاورزی، آن را هم نمایندگان محترم بررسی می‌فرمایند و ان‌شاء الله رأی مثبت دهند و کابینه در این زمینه تکمیل شود و بتوانیم کارمان را ادامه دهیم.

27214

نظر شما