شناسهٔ خبر: 38501711 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

تحرکات قطر، سازمان ملل و تل‌آویو برای تثبیت آتش‌بس در نوار غزه

س از درگیری 48 ساعته هفته جاری میان جنبش جهاد اسلامی در نوار غزه و رژیم صهیونیستی، نشستی سه جانبه در قدس برگزار شد تا درباره تثبیت آتش‌بس رایزنی شود

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، سه‌شنبه شب (دیشب) مذاکراتی میان رژیم صهیونیستی ، هیأت سازمان ملل در غرب آسیا و نماینده قطر در نوار غزه برگزار شد تا درباره روش‌های تثبیت آتش‌بس با گروه‌های فلسطینی در نوار غزه، بازگشت آرامش و لغو قید و بندهای اعمال شده بر گذرگاه‌ها و مساحت صید بحث و تبادل‌نظر شود.

بر اساس گزارش خبرگزاری «شهاب»، «کمیل ابورکن» هماهنگ‌کننده دولت رژیم صهیونیستی در مناطق اشغالی، نیکلای ملادینوف» فرستاده سازمان ملل و «محمد العمادی» نماینده قطر در نوار غزه، این نشست سه‌جانبه را در قدس برگزار کردند

بر اساس این گزارش، سه طرف پیامدهای تنش اخیر در نوار غزه را که در پی به شهادت رساندن «محمد ناعم» عضو جهاد اسلامی آغاز شد و چهل و هشت ساعت طول کشید، مورد بررسی قرار دارند.

بنا بر ادعای رادیو رژیم صهیونیستی، العمادی و ملادینوف اخیرا پیام‌هایی میان رژیم صهیونیستی و جنبش فلسطینی حماس رد و بدل کرده‌اند.

رادیو رژیم صهیونیستی مدعی شد: حماس به میانجی‌ها پیام‌هایی فرستاده و اعلام کرده اسرائیل باید تمام موانع ایجاد شده بر عبور و مرور در گذرگاه‌هارا لغو کند، دامنه صید را به ۱۵ مایل افزایش دهد و به هزار کارگر و تاجز اجازه دهد به سر کار برگردند.

مقامات رژیم صهیونیستی هفته جاری گذرگاه «کرم ابوسالم» به عنوان تنها گذرگاه تجاری نوار غزه را بست و تنها به کامیون‌های حامل تجهیزات پزشکی و سوختی اجازه عبور و مرور دارد.

همانگونه که گذرگاه بیت‌حانون یا ایزر در شمال نوار غزه را بست، دامنه صید را کاهش داد و مجوزهای کار هفت هزار کارگر و تاجر در نوار غزه را لغو کرد.

انتهای پیام/ص

نظر شما