شناسهٔ خبر: 38501699 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

واکنش دولت نجات ملی یمن به قطعنامه تمدید تحریم یمن

معاون وزیر خارجه دولت نجات ملی یمن در واکنش به قطعنامه شورای امنیت سازمان ملل مبنی بر تمدید تحریم یمن، تأکید کرد که گزارش کمیته کارشناسان با استناد به اطلاعات رسانه‌های متخاصم بوده است.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «حسین العزی» معاون وزیر خارجه دولت نجات ملی یمن به قطعنامه شورای امنیت در خصوص تمدید تحریم یمن به مدت یک سال دیگر واکنش نشان داد.

العزی در حساب توئیتری خود نوشت: «گزارش اخیر کمیته تحریم‌ها همانند گزارش‌های قبلی در نتیجه تحقیق، بررسی و مشاهده ارائه نشده است».

 

وی افزود که «کسانی که خود را کارشناس معرفی کرده و این گزارش را تهیه کرده‌اند، در تهیه آن به رسانه‌های دشمن ما، فیس‌بوک و بنگاه‌های شایعه‌پراکنی اعتماد کرده‌اند و لذا این گزارش سراسر دروغ است».

العزی همچنین تأکید کرد که «این گزارش ارزشی ندارد و من آن را زیر پایم لگدمال کردم و بهتر بود اعضای محترم شورای امنیت نیز این کار را می‌کردند».

شورای امنیت سازمان ملل متحد سه‌شنبه شب(دیشب) تحریم‌ها علیه یمن را به مدت یک سال دیگر تمدید کرد. 

۱۳ کشور به این قطعنامه تحریمی که پیش‌نویس آن توسط انگلیس تهیه شده بود رأی مثبت دادند. رأی روسیه و چین ممتنع بود. 

با تصویب این قطعنامه، تحریم‌ها علیه یمن تا فوریه ۲۰۲۱ ادامه خواهد داشت. یکی از بندهای این قطعنامه تمدید مجوز کارشناسان سازمان ملل برای نظارت بر اجرای تحریم‌های تسلیحاتی وضع‌شده علیه یمن است.

انتهای پیام/ص

نظر شما