شناسهٔ خبر: 38499381 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

فرماندار نهاوند:

سیل به زیرساخت‌های شهرستان نهاوند آسیب جدی وارد کرده است

نهاوند - فرماندار نهاوند گفت: سیل به زیرساخت‌های شهرستان نهاوند آسیب جدی وارد کرده و خسارت فراوانی به بار آمده است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار مهر مراد ناصری پیش از ظهر چهارشنبه در جلسه ستاد بحران نهاوند که با حضور معاون استاندار و مسئولین استانی برگزار شد، گفت: حجم بارش‌های نهاوند تاکنون حدود ۱۲۰ میلی‌متر بوده و اقداماتی در راستای کاهش خسارات صورت گرفته که تا حدودی مؤثر بوده است.

وی به مشکلات سیل در نهاوند اشاره کرد و گفت: شهر «گیان» در حال حاضر آب آشامیدنی ندارد و با تانکر آب‌رسانی می‌شود و در حوزه راه نیز خسارات زیادی متحمل شده است.

فرماندار نهاوند افزود: در بحث زیرساخت‌ها خسارت‌های زیادی به شهرستان نهاوند وارد شده که فردا و روزهای آینده میزان این خسارات مشخص می‌شود کمااینکه در بحث مسکن در تمام روستاها به نحوی متحمل خسارت شده‌ایم.

وی اظهار داشت: جاده گاماسیاب خسارت‌دیده و با توجه به تجربه‌ای که داریم فردا و پس‌فردا روزهای سختی برای نهاوند خواهد بود و باید کمک شود تا از این بحران به سلامت عبور کنیم.

ناصری به نابودی برخی زیرساخت‌ها اشاره کرد و گفت: در حوزه کشاورزی بخش عظیمی از خسارت‌ها را شاهدیم و بخش اعظم شیلات شهرستان تخریب‌شده است.

بخشدار مرکزی نهاوند نیز در ادامه گفت: چندین خانوار در این بخش جابه‌جاشده‌اند و به شیلات این بخش خسارت‌های زیادی واردشده است.

آیت صالح افزود: با توجه به اینکه بیشترین روستاها در بخش مرکزی نهاوند قرار دارند و در این بخش مشکل رانش زمین را نیز داریم می‌دانیم که چند روز بعد مشکلات ما شروع می‌شود و نیازمند مساعدت هستیم.

بخشدار مرکزی نهاوند بابیان اینکه یکی از مشکلات ما آب‌گرفتگی و طغیان رودخانه گاماسیاب در روستای «فیازمان» بود، گفت: با جابه‌جایی چند خانوار این مشکل مدیریت شد.

صالح اظهار داشت: این رانش‌ها باعث بروز خسارت به انشعابات می‌شود و مشکلاتی برای مردم به وجود می‌آورد که در این زمینه باید مسئولان استانی به کمک ما بیایند.

نظر شما