شناسهٔ خبر: 38499048 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

پربازدیدترین اخبار سیاسی ایسنا در ۷ اسفند

مژگان رساپور

اختصاص ۶۰ لیتر بنزین نوروزی به خودروها/ تحریم‌های جدید آمریکا علیه اشخاص و نهادهای حامی ایران/ تحویل ۵۰۰۰ کیت تشخیص کرونا به ایران توسط چین/ مجلس موافق تعطیلی مدارس و دانشگاه‌ها و... در صدر اخبار مورد توجه و پر بازدید مخاطبان سرویس سیاسی ایسنا بود که می‌توانید در این گزارش مرور کنید.

صاحب‌خبر -

اختصاص ۶۰ لیتر بنزین نوروزی به خودروها

به گزارش ایسنا، اختصاص ۶۰ لیتر بنزین نوروزی به خودروها براساس مصوبه کمیسیون تلفیق لایحه بودجه در صدر اخبار پر بازدید امروز بود.

علی‌اصغر یوسف‌نژاد، نایب رییس کمیسیون تلفیق لایحه بودجه با اعلام این خبر اظهار کرد: براساس مصوبه کمیسیون مقرر شد برای تعطیلات نوروز ۶۰ لیتر بنزین به سهمیه کارت‌های سوخت اضافه شود.

سهمیه بنزین نوروزی تا سه ماه بعد قابل استفاده است

درهمین رابطه محمد خدابخشی، عضو کمیسیون تلفیق لایحه بودجه سال ۹۹ گفت: سهمیه بنزین نوروزی تا سه ماه بعد از آن در کارت‌های سوخت باقی خواهد ماند.

وی در پاسخ به این سوال که آیا این مصوبه تشویق به سفر آن هم در شرایط ویروس کرونا نیست؟ اظهار کرد: درست است این مصوبه نوعی تشویق مردم به سفر است، اما ان‌شاءالله تا آن موقع شیوع این ویروس نیز از بین خواهد رفت.

***

با دورکاری و درخواست مرخصی کارمندان موافقت شود/تعطیلی مدارس استمرار یابد

خبر پربازدید بعدی، اظهارات سیده فاطمه حسینی، نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی درباره ضرورت توجیه کارفرمایان بخش خصوصی و دولتی برای دورکاری و موافقت با درخواست مرخصی کارمندان جهت پیشگیری از گسترش ویروس کرونا بود.

وی تاکیدکرد: تا زمانی که وضعیت گسترش این بیماری فزاینده باشد، استمرار تعطیلی مدارس و همچنین سایر تدابیر جهت رفت و آمد حداقلی ضروری است.

مجلس موافق تعطیلی مدارس و دانشگاه‌هاست

گفت و گوی ایسنا با اسدالله عباسی، سخنگوی هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی در همین رابطه نیز از دیگر خبرهای مورد توجه مخاطبان بود.

وی تصریح کرد» مجلس موافق تعطیلی مدارس و دانشگاه ها تا پایان سال است چراکه یک پیشنهاد کارشناسی و پزشکی در شرایط کنونی است. مدارس و دانشگاه ها می توانند یک ماه بیشتر سال تحصیلی را در تابستان ادامه دهند.

تصمیم‌گیری درمورد تعطیلی با ستاد ملی مبارزه با کرونا است/تصمیمی برای قرنطینه محل یا شهری نداریم

صحبتهای امروز رئیس جمهور در جلسه هیات دولت هم مورد توجه مخاطبان سرویس سیاسی قرار گرفت.

حجت‌الاسلام و المسلمین حسن روحانی در این جلسه با تاکید بر اینکه هیچ تصمیمی برای قرنطینه محل یا شهری مطرح نیست و مردم به شایعات توجه نکنند، اظهارداشت: تصمیم گیری در مورد تعطیلی و یا ایجاد هرگونه محدودیت به خاطر کرونا با ستاد ملی مبارزه با کرونا است.

تحویل ۵۰۰۰ کیت تشخیص کرونا به ایران توسط چین

خبر بعدی اهدا ۵۰۰۰کیت تشخیص ویروس جدید کرونا از سوی چین به ایران بود.

به گزارش ایسنا، چانگ هوآ، سفیر چین در ایران در صفحه توییترش با اعلام این خبر نوشت: ۵۰۰۰ کیت تشخیص ویروس جدید کرونا که هدایای سفارت چین و شرکت‌های چینی در ایران است به طرف ایرانی تحویل داده شد. تلاش ما ادامه دارد.

نتیجه تست کرونای سخنگوی دولت هنوز اعلام نشده است

در پی انتشار اخباری مبنی بر ابتلای علی ربیعی به ویروس کرونا، دفتر سخنگوی دولت با ارائه توضیحاتی اعلام کرد که وی امشب آزمایش کرونا داده و هنوز نتیجه تست مشخص نیست.

این خبر نیز مورد توجه مخاطبان قرار گرفت.

خوشحالی از رنج مردم شرم‌آور است

توییت سید عباس عراقاچی در واکنش به خوشحالی رئیس یک اندیشکده آمریکایی از شیوع کرونا در ایران هم از خبرهای پربازدید بود.

معاون وزیر خارجه در واکنش به خوشحالی رئیس لابی FDD ( بنیاد دفاع از دموکراسی‌ها) از شیوع ویروس کرونا در ایران گفت: خوشحالی از رنج مردم شرم‌آور است.

مسافران قبل از خروج از کشور تست کرونا دهند

خبر پربازدید بعدی تاکیدات حشمت‌الله فلاحت‌پیشه، عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی بر لزوم پیشگیری‌های لازم برای جلوگیری از انتقال بیماری به سایر کشورها از طریق مسافران ایرانی بود.

وی تاکید کرد: باید در فرودگاه‌ها از مسافران تست کرونا گرفته شود.

انتقال شهروند ایرانی مشکوک به کرونا در نجف به کشور

با پیگیری و هماهنگی مسؤلان سفارت ایران در بغداد، کنسولگری ایران در نجف و مسئولان مرزی و گذرنامه، طلبه ایرانی در نجف که مشکوک به داشتن عوارض کرونا است، شب گذشته  از عراق به ایران  منتقل شد، تا در کشور  مورد مراقبت های ویژه قرار گیرد.

این خبرهم از پر بازدید های امروز بود.

***

تحریم‌های جدید آمریکا علیه اشخاص و نهادهای حامی ایران

خبر بعدی، بیانیه وزارت امور خارجه آمریکا درباره تحریم‌های جدید علیه اشخاص و نهادهای حامی ایران بود.

آمریکا با صدور این بیانیه‌ای مدعی شد که ۱۳ شخص و نهاد را که از برنامه موشکی ایران‌حمایت کرده‌اند در لیست تحریم‌های خود قرار داده است.

***

در بیانیه دولت درباره تصمیم کارگروه اقدام مالی (FATF) مطرح شد

بیانیه دولت جمهوری اسلامی ایران در جلسه امروز خود درخصوص تصمیم کارگروه اقدام مالی (FATF) در مورد کشورمان هم از خبرهای مورد توجه مخاطبان بود که در این بیانیه بر رفع موانع موجود بر سر راه تصویب لوایح CFT و پالرمو تاکید شد.

انتهای پیام

نظر شما