شناسهٔ خبر: 38498417 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

ایرج نظری:

با ادامه دیدار‌های بدون تماشاگر فوتبال ایران ضرر خواهد کرد

ناظر فوتبال ایران گفت: اتفاقات دیدار سپاهان برابر پرسپولیس یک کلاف سر در گم شده است و باید منتظر تصمیمات کمیته انضباطی بود. با ادامه دیدار‌های بدون تماشاگر فوتبال ایران ضرر خواهد کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان، ایرج نظری  در خصوص اتفاقات دیدار سپاهان برابر پرسپولیس و برگزار نشدن آن، اظهار کرد: وضعیت این دیدار سردرگم و پیچیده شده است. تاکنون چنین موردی در کشور نداشته‌ایم. قانون فیفا می‌گوید، زمانی که دو تیم می‌خواهند مسابقه برگزار کنند، تاریخ و زمان آن مشخص است، دو تیم باید یک ساعت و نیم الی دو ساعت زودتر از شروع مسابقه در استادیوم حضور داشته باشند و نماینده فدراسیون برگه اسامی را به آن‌ها بدهد تا تکمیل کنند.

وی ادامه داد: در ادامه دو تیم ۵۰ دقیقه پیش از بازی باید به زمین بروند و دو تیم بعد از گرم کردن ۲۰ دقیقه پیش از مسابقه به رختکن برگشته تا لباس اصلی را بپوشند و ۸ دقیقه به شروع دیدار برای مراسمات پیش از آغاز دیدار به زمین بیایند.

ناظر داوری ایران با اشاره به قانون مسابقات لیگ ایران خاطر کرد: هر سال کلاس‌هایی برگزار و قوانین جدید گفته می‌شود. از زمانی موضوع زمان دادن ۳۰ دقیقه‌ای مطرح شد که در ایران وضعیت برق مشخص نبود و قطع شدن برق را داشتیم که گفته شد، اگر در ورزشگاه برق رفت، بازی را لغو نکنید، بلکه ۳۰ دقیقه صبر کنید تا وضعیت مشخص شود. اگر برق نیامد و مسئولان مربوطه در حال تلاش برای بازگرداندن برق هستند یک بازده ۳۰ دقیقه دیگر نیز فرصت دهید.

وی با اشاره به دیدار سپاهان و پرسپولیس گفت: در خصوص این بازی چیزی که شنیدم و گفته می‌شود، مقصر دیر رسیدن تیم سپاهان، هواداران بودند که فشار آوردند. وزارت بهداشت این تصمیم را برای سلامتی و جان خود آن‌ها گرفته است. روز بازی در کرمان بودم و به ما ابلاغ شد و به دو تیم اطلاع دادیم و بازی بدون تماشاگر برگزار شد.

این ناظر فوتبال خاطر نشان کرد: اکنون کمیته انضباطی قصد دارد تا در دو روز آینده با بررسی گزارش ناظر و داور بازی، همچنین دفاعیات دو باشگاه تصمیم نهایی را اتخاذ کند. سپاهان باید مدارکی مبنی بر اینکه نمی‌توانسته از هتل خارج شود را ارائه دهد. در این مورد عقل و منطق می‌گوید پرسپولیس ضرر نخواهد کرد، بنابراین سپاهان باید تلاش خود را انجام دهد.

وی ادامه داد: اگر تصمیم به برگزاری مجدد بازی گرفته شود پرسپولیس تا قبل از عید حاضر نخواهد شد. ایام عید هم که فدراسیون فوتبال، لیگ را به خاطر مسابقات تیم ملی تعطیل کرده و بعد از عید نیز بازی‌ها فشرده است.

نظری اظهار کرد: قانون می‌گوید هر تیم باید هفته‌ای یکبار بازی برگزار کند و داوران ماهانه ۳ دیدار قضاوت کنند، اما تیم‌ها هر ۴ روز یکبار و برخی داوران ماهانه ۵ قضاوت انجام می‌دهند. کرونا نیز باعث شد تا یکباره تصمیم بازی‌های بدون تماشاگر گرفته شود و این فشاری بود که به هواداران سپاهان وارد شد و به دلیل تازگی موضوع هضم آن برای آن‌ها سخت بود. با وجود کرونا یا باید بازی‌ها برگزار نشود یا بدون تماشاگر برگزار شود. اگر این اتفاق طولانی مدت شود، فوتبال ما به دلیل نبود تماشاگر نابود خواهد شد و از حرفه‌ای بودن به سوی آماتوری خواهد رفت.

وی ادامه داد: از سوی دیگر سازمان لیگ باید ۲۰ اردیبهشت ماه تیم‌های راه یافته به آسیا را اعلام کنند، بنابراین از این سمت تحت فشار هستند تا دیدار‌ها برگزار و تکلیف مشخص شود. اگر بازی‌ها برگزار نشود و تکلیف تیم‌های راه یافته مشخص نشود، فوتبال ما ضرر خواهد کرد. در کل اتفاقات این دیدار یک کلاف سر در گم شده است.

منبع: ایسنا

انتهای پیام/

برچسب‌ها:

نظر شما