شناسهٔ خبر: 38497474 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

خانواده‌ها از حضور دانش‌آموزان بیمار در مدارس پیشگیری کنند

اردبیل - ایرنا - مدیرکل آموزش و پرورش استان اردبیل گفت: به اولیا باید اطلاعات لازم داده شود تا به‌ محض اینکه احساس کنند فرزندشان بیمار است از حضورش در مدرسه جلوگیری کنند.

صاحب‌خبر -

احمد ناصری روز چهارشنبه در جلسه شورای معاونین این اداره کل با تاکید بر لزوم برنامه‌ریزی جهت آموزش غیرحضوری مدیران، دانش‌آموزان و اولیا اظهارداشت: مدیران مدارس با استفاده از ظرفیت سایت مدارس نحوه پیشگیری از انتشار ویروس کرونا را به والدین اطلاع‌رسانی کنند.

وی همچنین سایت اطلاع‌رسانی این اداره کل را ظرفیتی برای آگاه‌سازی و آموزش جامعه آموزش و پرورش استان و اولیا دانست.

ناصری بر لزوم تشکیل کارگروهی با حضور معاونین، کارشناسان ستادی و دانشگاه علوم پزشکی استان برای پیشگیری از شیوع بیماری کرونا تاکید کرد.

مدیرکل آموزش و پرورش استان اردبیل با اشاره به اقدامات آموزش و پرورش استان در کاهش شیوع آنفلوانزا در مدارس گفت: تمامی فعالیت‌های آموزش و پرورش در مقابله با شیوع احتمالی ویروس کرونا با هدف پیشگیرانه انجام می‌شود.

وی اظهار داشت: با افزایش سطح اطلاعات عمومی خانواده‌ها و انجام اقدامات بهداشتی می‌توان از شیوع بیماری‌ها در مدارس پیشگیری کرد.

ناصری بیان‌کرد: در کنار آموزش، اقدامات مراقبتی همچون ضدعفونی کردن مدارس ، همچنین دستگیره‌ها، بوفه‌ها و محل‌های پرتردد مدارس ضروری است.

وی با اشاره به نحوه پیشگیری از انتشار ویروس کرونا در مدارس تصریح کرد: باید ضمن آرامش دادن به اولیا این اطمینان را بدهیم که قاطعانه مراقب هستیم.

او با بیان اینکه طرح تعطیلی مدارس با حوزه‌های سیاسی و بهداشتی است، از تعطیلی تمامی اردوهای دانش‌آموزی و همایش‌ها و مراسم در این ایام خبر داد.

نظر شما