شناسهٔ خبر: 38497440 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

تردد در آزادراه زنجان - قزوین برقرار شد

زنجان - ایرنا - با فروکش کردن کولاک، تردد وسایط نقلیه در آزادراه زنجان - قزوین که نزدیک به پنج ساعت بسته شده بود، دقایقی پیش برقرار شد.

صاحب‌خبر -

این مسیر ارتباطی حوالی ساعت ۸:۳۰ صبح امروز /چهارشنبه هفتم اسفند ماه/ به علت بارش برف، وقوع کولاک شدید و کاهش دید افقی، از سوی پلیس راه به منظور پیشگری از حوادث رانندگی احتمالی، بسته اعلام شد.

معاون راهداری و حمل و نقل جاده ای استان زنجان گفت: طی این مدت خودروهای عبوری از کیلومتر ۶۰ به جاده ترانزیت زنجان - ابهر هدایت می‌شدند.

جواد یوسفی افزود: با توجه به قطع بارش برف و فروکش کردن کولاک و افزایش دید افقی رانندگان، این مسیر ارتباطی باز شد و با توجه به وجود برف و لغزندگی سطح جاده، لازم است رانندگان با دقت و احتیاط بیشتری رانندگی کنند.

وی اظهار داشت: در زمان حاضر تردد در جاده زنجان - طارم با زنجیر چرخ صورت می گیرد و مسیرهای ارتباطی زنجان - دندی، نیک پی - ماهنشان و ابهر - خدابنده با بارش برف و وقوع کولاک مواجه هستند.

هموطنان اگر قصد تردد در جاده های استان زنجان را دارند می توانند برای اطلاع از وضعیت راه های این استان با سامانه ۱۸۱۶ و همچنین اطلاع از مسیرهای ارتباطی کشور و زنجان با سامانه ۱۴۱ و نرم افزار موبایلی ۱۴۱ ارتباط برقرار کنند.

۳۰ اکیپ راهداری در گردنه کوهستانی و صعب‌العبور این استان به طور شبانه روزی برای مسافران و رانندگان عبوری از مسیرهای ارتباطی استان خدمات ارائه می دهند.
این استان پنج هزار و ‭‭‭‭‭‭‭‭‭‭۸۴۰‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬ کیلومتر راه ارتباطی دارد که از این مقدار ‭‭‭‭‭‭‭‭‭‭۲۰۰‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬ کیلومتر آزاد راه، ‭‭‭‭‭‭‭‭‭‭۱۱۳‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬ کیلومتر بزرگراه، ‭‭‭‭‭‭‭‭‭‭۳۴۲‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬ کیلومتر راه اصلی و ‭‭‭‭‭‭‭‭‭‭۹۷۴‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬ کیلومتر راه فرعی است.

نظر شما