شناسهٔ خبر: 38497044 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

تعطیلی مدارس البرز از طریق مراجع ذیصلاح اعلام می شود

کرج – ایرنا – معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار البرز گفت: تصمیم گیری برای  تعطیلی مدارس  با هدف کنترل  و مهار بیماری کرونا ویروس از سوی مراجع ذیصلاح اعلام می شود.

صاحب‌خبر -

علی درویش پور روز چهارشنبه در نشست کمیته فنی پدافند زیستی استان البرز افزود:  وزارت آموزش و پرورش  و وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی از جمله مراجع ذیصلاح در زمینه تصمیم گیری برای تعطیلی مدارس هستند.

وی ادامه داد: تمام دستگا ههای اجرایی البرز موظف به تشکیل کمیته زیست پدافند هستند و این مهم از سوی استانداری البرز با اجرای طرح های نظارتی مورد کنترل قرار می گیرد.

درویش پور گفت:  سازمان صمت و دانشگاه علوم پزشکی باید با همکاری و تعامل هرچه بیشتر مواد ضدعفونی و بهداشتی را در اختیار عموم با هدف تامین آرامش روانی آنان قرار دهند.

وی اضافه کرد: بنابراین باید سازمان صمت با تهیه این اقلام و نظارت بر نحوه توزیع که دراین زمینه با اولویت داروخانه ها و سپس  فروشگاه ها است اقدامات لازم را داشته باشد.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار البرز اظهار داشت: با استفاده از ظرفیت های تولیدی البرز در حوزه تولید مواد ضد عفونی تمام نیازها و مطالبات مردمی تامین شود.

وی خاطرنشان کرد: با توجه به تاثیر قلیان سراها در شیوع بیماری کرونا لازم است عملکرد قابل توجهی از سوی دستگاه های اجرایی مرتبط در زمینه تعطیلی این مراکز اعمال شود.

طبق گزارش های رسمی سه نفر در استان البرز بر اثر ابتلا به ویروس کرونا در مراکز درمانی این استان بستری  شدند که یکی از آنان جان باخت.

نظر شما