شناسهٔ خبر: 38496682 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

نماینده عراقی: به مداخلات آمریکا در مسائل داخلی و حاکمیتی عراق پایان می‌دهیم

نماینده ائتلاف پارلمانی «الصادقون» عراق تأکید کرد که تمامی راه‌های قانونی پیش روی پارلمان این کشور قرار دارد تا از مداخله آمریکا در مسائل کشور جلوگیری کند.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «ثامر ذیبان» نماینده ائتلاف پارلمانی «الصادقون» عراق به شدت از مداخلات ایالات متحده آمریکا در مسائل داخلی این کشور انتقاد کرد.

ذیبان به خبرگزاری العهد گفت که کار به جایی رسیده است که آمریکا در «ساده‌ترین مسائل حکومت عراق مداخله می‌کند».

وی خبر داد که تحرکاتی در پارلمان عراق آغاز شده است تا «مداخله آشکار آمریکا در مسائل [داخلی] و حاکمیت کشور [عراق]، متوقف شود».

این نماینده عراقی تصریح کرد که «تمامی راههای قانونی پیش روی ما قرار دارد تا از مداخله آمریکا در مسائل کشور جلوگیری کنیم».

ذیبان همچنین گفت که اجرای مصوبه «پارلمان برای اخراج نیروهای آمریکایی و و به طور کلی [نیروهای] خارجی بر عهده دولت جدید است».

وی در پایان تصریح کرد: «آمریکا در تلاش است که هیمنه خود را تحمیل کند، ولی ما با این مسئله مخالفیم و هرگز اجازه چنین کاری را نخواهیم داد».

 در همین ارتباط، یک منبع عراقی پنجم اسفند ماه جاری تأکید کرد که تشکیل دولت جدید و تکمیل ساختار الحشد الشعبی، به معنای آغاز مرحله جدید در این کشور است؛ مرحله‌ای که عنوان آن،  اجرای مصوبه اخراج نیروهای آمریکایی از عراق است.

قرار است جلسه پارلمان عراق برای رأی اعتماد به دولت جدید این هفته برگزار شود.

عراق مدتی است درگیر تشکیل کابینه جدید است. محمد توفیق علاوی یازدهم بهمن از طرف «برهم صالح»، رئیس جمهوری عراق مأمور به تشکیل کابینه شد. او هفته گذشته از پارلمان درخواست کرد روزهای یکشنبه یا دوشنبه برای رأی به کابینه‌اش جلسه فوق‌العاده تشکیل دهد.

پس از آنکه آمریکا سردار قاسم سلیمانی فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران و ابومهدی المهندس نائب رئیس الحشد الشعبی را ترور کرد، خشم عراقی‌ها از ادامه حضور اشغالگران آمریکایی در عراق بیش از پیش برانگیخته شد.

 پارلمان عراق ۱۵ دی دو روز بعد از اقدام تروریستی آمریکا با برگزاری جلسه‌ای درباره اخراج نیروهای آمریکایی از این کشور، به خروج همه نیروهای خارجی رأی داد. اکنون گروه‌های مقاومت عراق خواهان آن هستند که دولت جدید این موضوع را با جدیت دنبال، و مصوبه پارلمان برای اخراج نظامیان آمریکایی را اجرایی کند.

انتهای پیام/م

برچسب‌ها:

نظر شما