شناسهٔ خبر: 38496633 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

آیت‌الله دژکام تاکید کرد:

استفاده از نخبگان برای تحقق توسعه/ تشکیل شورای راهبردی

زینب شهریاری

نماینده ولی فقیه در فارس با تاکید بر لزوم برنامه نویسی منسجم در مجموعه مجلس شورای اسلامی و استفاده از ظرفیت نخبگان برای تحقق توسعه، خاطرنشان کرد: ایجاد محدودیت در برنامه ریزی هیچگاه ثمرات خوبی نداشته، لذا محدودیت سازی در برنامه‌ریزی‌های کلان استان نباید وجود داشته باشد.

صاحب‌خبر -

آیت‌الله لطف‌الله دژکام چهارشنبه ۷ اسفند در جلسه‌ای با حضور اعضای جامعه روحانیت، ائتلاف نیروهای انقلاب اسلامی و منتخبان فارس در مجلس یازدهم، گفت: تفرقه از موضوعاتی است که به جامعه لطمه وارد می‌کند و در صورت بروز نباید انتظار داشت که جامعه پیشرفت کند.

او با تاکید بر اجماع نظر آرای نمایندگان مجلس خبرگان رهبری و مجلس شورای اسلامی در استان فارس، افزود: تجمیع آرا در کنار هم منجر به توسعه فارس در زمینه‌های مختلف خواهد شد.

امام جمعه شیراز ضرورت ایجاد یک شورای راهبردی برای حل مسائل استان را از اصلی‌ترین نیازهای فعلی فارس ذکر و خاطرنشان کرد: نیازمند تشکیل این شورا و حضور نمایندگان در آن برای حل مشکلات کلان فارس هستم.

آیت الله دژکام در خصوص چرایی تشکیل این شورا گفت: حضور نخبگان جامعه و نمایندگان در کنار هم باعث خواهد شد تا مسائل استانی ضمن گفت‌وگو و تدوین نقشه راه با عملکردهای مشخصی در دستور بررسی قرار گیرند

او همچنین با بیان اینکه کی از وظایفی که مجلس شورای اسلامی بر عهده نمایندگان گذاشته، برنامه‌ریزی است، اضافه کرد: توجه به اصول برنامه ریزی اصلی ترین اقدامی است که باید نمایندگان فارس در مجلس شورای اسلامی سرلوحه اقدامات و فعالیت‌های خود قرار دهند.

نماینده ولی فقیه در فارس با اشاره به اینکه شورای راهبردی استان منجر به ارتقای عملکرد فارس در کشور می‌شود، بیان کرد: یکی از شاخصه‌های تمدن سازی اسلامی وجود فرهنگ غنی است از این ‌رو فارس که دارای فرهنگی غنی در کشور است باید با معرفی چهره‌های شاخص و در تراز ملی نقش ویژه‌ای در فرهنگ سازی و همچنین تمدن سازی در عرصه ملی داشته باشد.

آیت‌الله دژکام با ابراز خرسندی از اینکه چهره‎های ارزشمند اخلاقی از استان فارس به مجلس شورای اسلامی راه پیدا کرده‌اند، عنوان کرد: نظام مردم سالاری در تمام دنیا دارای اهدافی مشخص است اما نظام مردم‌سالاری دینی منجر به جذب افراد به موازین اسلام خواهد شد و ارزش‌های اخلاقی در آن یکی از ملاک‌های اصلی است از این رو مردم سالاری دینی فصل جدیدی در نظام سیاسی جهان ایجاد کرده است.

او افزود: یکی از موضوعاتی که منجر به بهبود جامعه خواهد شد استفاده و بهره گیری از ظرفیت‌های تعالیم دینی است از این رو می‌توان با اقدام و فعالیت در راستای تعالی دینی و معرفت شناسی اسلامی، به بهبود جامعه در تمام زیر شاخه‌های اجتماعی کمک کرد.

نماینده مردم فارس در مجلس خبرگان رهبری ادامه داد: نخبگان مردم باید بر حسب وظیفه ذاتی خود که برنامه‌ریزی است نسبت به ارائه برنامه‌های کوتاه مدت میان مدت و بلند مدت اقدام کنند البته برنامه ریزی و برنامه نویسی با ایده پردازی متفاوت بوده، چرا که برنامه ریزی نشان دهنده نقشه راهی است که می‌توان طی چهار سال آینده به آن دست یافت. 

انتهای پیام

نظر شما