شناسهٔ خبر: 38496325 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

معاون عمرانی استاندار سمنان خبر داد؛

خستگی و واژگونی مهم‌ترین عوامل تصادفات جاده‌ای در استان سمنان

سمنان - معاون استاندار سمنان بابیان اینکه خستگی و واژگونی مهم‌ترین عوامل تصادفات راه‌های استان هستند، گفت: مقرر شد تا تمام امکانات استان برای کاهش تصادفات مسافران نوروزی بسیج شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار مهر، منوچهر فخری ظهر چهارشنبه در جمع خبرنگاران به میزبانی استانداری ضمن بیان اینکه در نشست ستاد تسهیل سفر با حضور استاندار، دادستان، پلیس‌راه، راهداری و … بحث تردد مسافران و همچنین ایمن‌سازی راه‌های استان سمنان همیشه مورد تأکید است، بیان کرد: ایمنی راه‌ها همواره مورد پیگیری مسئولان بوده است.

وی افزود: استان سمنان به‌واسطه تردد بسیار زیاد زائران رضوی و مسافران نوروزی هرساله شاهد تصادفات جاده‌ای است که دلایل آن بررسی‌شده است.

بسیج همه امکانات

معاون استاندار سمنان بابیان اینکه ۶۴۰ کیلومتر مسیر هزار کیلومتری تهران- مشهد در استان قرار دارد، بیان کرد: یکی از دلایل ازدیاد تصادفات این است که مسافران به محضی به استان سمنان می‌رسند دچار خستگی می‌شوند و از سوی دیگر تلاش شده تا بتوانیم فضاهای استراحتی را برای مسافران ایجاد کنیم تا لحظاتی هرچند کوتاه اقامت موقت داشته باشند.

فخری بابیان اینکه خواب‌آلودگی، خستگی و واژگونی مهم‌ترین عوامل تصادفات جاده‌ای استان سمنان هستند، افزود: برای کاهش تصادفات البته در کنار ایجاد مکان‌هایی برای استراحت و همچنین ایجاد امکان فروش محصولات و صنایع‌دستی و معرفی جاذبه‌های گردشگری استان و … تمهیداتی نظیر شناسایی و رفع و آشکارسازی نقاط حادثه‌خیز نیز در دستور کار قرار دارد.

وی بابیان اینکه موتورسیکلت‌سواران دیگر دغدغه تصادفات نوروزی با توجه به افزایش پیک تردد در استان هستند، گفت: به تأکیدی که به فرمانداران، شهرداران، راهداری و … داشته‌ایم همه امکانات استان برای کاهش تصادفات و خدمات به مسافران بسیج خواهند شد.

نظر شما