شناسهٔ خبر: 38496129 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: پارسینه | لینک خبر

زهرا نژادبهرام در بازدید از منطقه 1 مطرح کرد

از نبود درمانگاه در امامزاده قاسم تا امنیت گلابدره و حفظ درختان کهنسال

زهرا نژادبهرام، عضو هیات رئیسه شورای شهر تهران از منطقه یک شهر تهران بازدید کرد.

صاحب‌خبر -

زهرا نژادبهرام عضو هیات رییسه شورا در بازدید از منطقه یک با اشاره به اهمیت بافت فرسوده برای شورا و مدیریت شهری، گفت: بیش از نیمی از پهنه های منطقه گرفتار بافت فرسوده هستند. این مشکل در هر منطقه ای باشد رسیدگی به آنها ضروری است.

به گفته رئیس کمیته شهرسازی، نوع بافت فرسوده متفاوت است و روش رسیدگی به آنها در مناطق و محلات مختلف، متفاوت است. نژاد بهرام اولویت ها و رسیدگی به آنها را مهم دانست و با حضور در محله گلابدره مهمترین مسئله این محدوده را بحث امنیت دانست.

عضو هیات رییسه شورا، تامین پارکینگ با مهیا شدن زمین از طریق پیگیری های شورا را نکته دیگری برشمرد که باید به آن توجه ویژه صورت گیرد.

وی در ادامه بازدید در منطقه به مشکل محدوده امامزاده قاسم اشاره کرد و گفت: مساله بهسازی محیطی در محله مطرح است و بخصوص در مورد فاضلاب این محدوده باید اقدامات لازم صورت گیرد.

نژادبهرام، تعیین تکلیف اموراتی مثل محیط زیست، وضعیت حفاظت از درختان کهنسال و با سابقه تاریخی و میراث فرهنگی، حمام اوقافی، مسجد و امامزاده را مهم و برای رسیدگی به آنها برنامه هایی را تعیین کرد.

از دیگر موضوعاتی که در بازدید این عضو شورا مورد بررسی قرار گرفت، نبود درمانگاه در محله امام زاده قاسم بود که شهردار منطقه اقدامات اولیه در این خصوص را انجام و بر پیگیری این اقدامات تاکید کرد.

او با اشاره به فصل بودجه، بحث ایمنی بخشی و نگهداری از مسیل ها را مهم دانست.

گفتنی است منطقه یک شهرداری تهران ۴۹ کیلومتر مربع وسعت و حدود ۶۵ هکتار بافت فرسوده دارد.

سه محدوده آبک، امامزاده قاسم و گلابدره در این بازدید جای داشتند. همچنین دیدار با خانواده شهید سُلگی هم ختم بازدید بود.

 

نظر شما