شناسهٔ خبر: 38495370 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: آنا | لینک خبر

تازه‌های نشر؛

رمان «نمایشگاه پنجاه و هشت» منتشر شد

نشر نیماژ رمان «نمایشگاه پنجاه وهشت» نوشته‌ جانتان کو را با ترجمه‌ اشکان دانشمند روانه‌ بازار کتاب کرد.

صاحب‌خبر -

به‌ گزارش گروه فرهنگ و هنر خبرگزاری آنا، رمان «نمایشگاه پنجاه و هشت» اثر «جاناتان کو» با برگردان اشکان دانشمند، که مترجم رسمی آثار کو در ایران است، توسط انتشارات نشر نیماژ روانه بازار کتاب شد. این رمان دهمین اثر جاناتان کو و چهارمین اثری است که از این نویسنده پرآوازه انگلیسی در ایران منتشر می‌شود.

در این رمان پرکشش ماجرای توماس فولی روایت می‌شود که سال ۱۹۵۸ از طرف کشور انگلستان در نمایشگاه بزرگ بروکسل شرکت می‌کند؛ یعنی در اولین گردهمایی بین‌المللی بعد از جنگ جهانی دوم. او که در لندن زن و بچه دارد، به‌خاطر شرایط پیش‌آمده، زندگی لندنی‌اش را با زندگی در محیط نمایشگاه در تضاد کامل می‌بیند و در این میان درگیر روابطی عاطفی هم می‌شود، در این میان مداخله عجیب و طنزآمیز سرویس جاسوسی انگلستان اوضاع را پیچیده می‌کند و او را به‌سمت‌وسویی می‌برد که هرگز تصورش را هم نمی‌کرد.

نمایشگاه پنجاه و هشت، از طرفی به تأثیرات دنیای مدرن بر زندگی انسان و ظهور تسلیحات هسته‌ای می‌پردازد و از طرفی روابط عاشقانه و خانوادگی را نشان می‌دهد که به‌خاطر ماجراجویی‌های سرویس‌های مخفی کشورهای مختلف دستخوش تحول می‌شوند.

اشکان دانشمند پیش از این رمان‌های «تنهایی هولناک مکسول‌سیم» و «خانه‌ی خواب» را از همین نویسنده ترجمه کرده بود که توسط نشر نیماژ در دسترس مخاطبان قرار گرفتند.

در بخشی از این رمان می‌خوانیم: «حالا راجع به این دختری که توی بروکسله چی می‌خوای به من بگی؟ می‌خوای بگی قراره همه‌چیز رو ول کنی و بری با اون زندگی کنی؟ توی بلژیک؟ عقلت رو از دست دادی؟ اصلاً از کجا می‌دونی اون هم همین رو می‌خواد؟ وقتی هزاران غریبه از همه‌جای دنیا توی یه جای عجیب‌وغریب مثل اونجا دور هم جمع می‌شن، معلومه از این اتفاقات احمقانه‌ می‌افته. حتی همین الان هم ممکنه از کاری که کردین پشیمون شده باشه. شاید همین الان هم داره به خودش می‌گه چه کار احمقانه‌ای کردم، دیگه نباید تکرارش کنم و حق هم داشته باشه. من هم دارم بهت می‌گم کاملاً فراموشش کنی. اون اصلاً مهم نیست؛ زنت مهمه، بچه‌ت مهمه، خونواده‌ت مهمه. معلومه الان خوشحال نیستی، چون احمقی، اما اوضاع عوض می‌شه. این احساساتت هم می‌گذرن. هر بار که کلمه‌ی احمق را به‌زبان می‌آورد، این واژه مثل بمب در سرش می‌ترکید. هیچ‌چیز نگفت، فقط اجازه داد تا کلمات آرام بگیرند و ته‌نشین شوند تا معنی‌شان آشکار شود.».

کتاب «نمایشگاه پنجاه و هشت» در ۳۰۴ صفحه با قیمت 44 هزار تومان، در قطع رقعی، جلد شومیز و کاغذ بالک (سبک) از سوی انتشارات نشر نیماژ وارد بازار کتاب شده است.

انتهای پیام/4028/

نظر شما