شناسهٔ خبر: 38495368 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: برنا | لینک خبر

با ورود سامانه جدید بارشی"

برف و سرما خلخال را فراگرفت

بارش برف همراه با کولاک روز چهارشنبه با ورود سامانه جدید بارشی در خلخال آغاز شده و ضمن کاهش قابل ملاحظه دمای هوا موجب کندی تردد خودروها در راه‌های ارتباطی شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش برنا،معروف خسروی ،سرپرست اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خلخال  گفت: با وجود افزایش شدت باد وکولاک برف در جاده‌های منطقه در حال حاضر با تلاش راهداران راه‌های اصلی، فرعی و روستایی منطقه باز بوده و تردد  در آنها جریان دارد.

او با بیان اینکه عبور از گردنه الماس واقع در جاده  ارتباطی  خلخال - اسالم نیازمند داشتن زنجیر چرخ است، افزود: بارش برف  و کولاک موجب محدودیت دید در این گردنه  و کندی تردد خودروها شده است.

خسروی با اشاره به  ادامه بارش برف و افزایش شدت کولاک در طول روز به همه رانندگانی که قصد عبور از این گردنه را دارند توصیه کرد که زنجیرچرخ و  وسایل ایمنی زمستانی همراه داشته باشند.

فرامرز فرض‌الله‌پور ، رییس اداره هواشناسی خلخال نیز گفت: بارش‌ها در مناطق کوهستانی و مرتفع شهرستان با کولاک شدید تا ظهر امروز ادامه داشته و پس از توقف آن، سرمای قابل توجه هوا تا روز پنج‌شنبه در منطقه ماندگار خواهد بود .

وی افزود:دمای فعلی هوای این شهر چهار درجه زیر صفر است که در مقایسه با زمان مشابه روز گذشته 6 درجه سردتر شده است .

رییس اداره هواشناسی خلخال اظهارداشت:  هم اکنون سرعت باد در سطح شهر خلخال 40 کیلومتر برساعت بوده که این میزان در ارتفاعات شهرستان دو برابر گزارش شده و همین امر موجب بروز کولاک برف در  شهر و جاده های ارتباطی منطقه شده است.

 

بیشتر بخوانید:

برچسب‌ها:

نظر شما