شناسهٔ خبر: 38495354 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

بیش از ۱۳۱ میلیارد تومان تسهیلات اشتغال‌زایی به محرومان در خراسان جنوبی پرداخت شد

از ابتدای امسال تاکنون بالغ بر ۱۳۱ میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان تسهیلات برای اجرای طرح‌های اشتغالزایی به نیازمندان خراسان جنوبی پرداخت شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از بیرجند، به دنبال تمرکز انواع امکانات در پایتخت و شهرهای بزرگ، سیل عظیمی از جمعیت روستائیان به دنبال یافتن کار و درآمد مناسب به شهر مهاجرت می‌کنند که این مهاجرت آسیب‌های بسیاری را هم متوجه شهرنشینان و هم روستاییان می‌کند.

در این راستا بهترین راه جلوگیری از این آسیب‌های مختلف ایجاد اشتغال و گسترش امکانات در روستاها است که امروزه در روستاها بسیاری از افراد کارآفرین مشغول به حمایت و هدایت کسب‌ و کار خود هستند و افراد زیادی را نیز مشغول به کارکرده‌اند.

یکی از راه‌های کنترل فقر در جامعه، توانمندکردن مددجویان است افرادی که به دلایل متعدد از عهده هزینه‌های زندگی خود بر نمی‌آیند و از مشکلات معیشتی رنج می‌برند و تحت حمایت دستگاه‌های حمایتی قرار می‌گیرند که توانمندی آنها در کنار رفع مسائل اقتصادی نقش مهمی در ایجاد استقلال و هویت بخشی به این افراد دارد و این به منزله رشد سرمایه‌های اجتماعی کشور است.

در این راستا کمیته امداد در سطح کشور و به تبع آن در استان خراسان جنوبی چند سالی است که گام‌های مهمی را برای اشتغال و توانمند کردن جامعه هدف خود برداشته است.

معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد امام خمینی(ره) خراسان جنوبی در گفت‌وگوبا خبرنگار تسنیم از پرداخت 131 میلیارد و 700 میلیون تومان تسهیلات اشتغالزایی برای نیازمندان خبر داد و اظهار کرد: این تسهیلات برای اجرای 3 هزار و 610 طرح اشتغالزا در استان پرداخت شده است.

سیدرضا حسینی با بیان اینکه اجرای این طرح‌ها برای 4 هزار و 312 نفر اشتغال ایجاد کرده است افزود: از این تعداد 509 مورد طرح‌های مشاغل خانگی و 3 هزار و 101 مورد طرح‌های خود اشتغالی است.

معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد امام خمینی (ره) خراسان جنوبی ادامه داد: این طرح‌های اشتغالزایی را 918 نفر مجری زن و 2 هزار و 692 نفر مجری مرد اجرا کردند.

حسینی تاکید کرد: این مشاغل در بخش‌های دامداری، کشاورزی، صنایع دستی، خدمات، صنفی و صنعتی ایجاد شده است.

وی خاطرنشان کرد: براساس برنامه ابلاغی امسال ایجاد 5 هزار فرصت شغلی برای کمیته امداد استان تکلیف شده که با پرداخت تسهیلات از محل منابع داخلی و اشتغال پایدار روستایی در دستور کار قرار دارد.

معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد امام خمینی (ره) خراسان جنوبی با اشاره به دیگر اقدامات انجام شده در حوزه اشتغال بیان کرد: در 10 ماهه امسال 2 هزار و 404 نفر آموزش‌های لازم را فرا گرفته‌اند.

حسینی یادآور شد: از این تعداد یک هزار و 169 نفر آموزش‌های مقدماتی، 792 نفر آموزش‌های مهارتی و 443 نفر هم آموزش‌های پایدارسازی و توسعه را فراگرفته‌اند.

انتهای پیام/253/ی

نظر شما