شناسهٔ خبر: 38495329 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

با هدف جلوگیری از شیوع ویروس کرونا؛

پروازهای بین‌المللی فرودگاه پیام تعلیق شد

تهران - ایرنا - مدیرعامل منطقه ویژه اقتصادی و فرودگاه بین المللی پیام از تعلیق موقت تمام پروازهای باری خارجی این فرودگاه خبر داد.

صاحب‌خبر -

به گزارش روز چهارشنبه فرودگاه بین المللی پیام، «نادر ثناگو مطلق» درباره اقدامات انجام شده برای پیشگیری از شیوع بیماری کرونا، گفت: تردد تمام اتباع خارجی در این مدت به دقت با هدف پیشگیری از شیوع ویروس کرونا توسط تیم پزشکی مستقر در منطقه کنترل و بررسی شده و تاکنون هیچ مورد مشکوکی گزارش نشده است.

وی همچنین ضمن اعلام تعطیلی تمام فعالیت‌های غیر ضروری در منطقه ویژه اقتصادی پیام، افزود: تمام کارکنان منطقه ویژه اقتصادی پیام نیز با هدف پایش سلامت توسط تیم پزشکی کنترل می‌شوند.

مدیرعامل منطقه ویژه اقتصادی و فرودگاه بین المللی پیام گفت: هماهنگی لازم با شرکت های آرایشی و  بهداشتی مستقر در منطقه ویژه اقتصادی پیام برای تولید مواد ضد عفونی‌کننده صورت گرفته است.

به گزارش ایرنا، فرودگاه بین المللی پیام در استان البرز و شهر کرج واقع شده است؛ این فرودگاه در سال ۱۳۷۱ جهت انجام امور پستی و بار هوایی افتتاح و مورد بهره برداری قرار گرفت.

این فرودگاه دارای باندی به طول چهار هزار متر و عرض ۶۰ متر است و  قابلیت پذیرش هواپیماهای پهن پیکر را دارد؛ مساحت اپرون (پارکینگ هواپیما) ۱۲۸ هزار متر مربع با ۹ استند و روشنایی است.
اکنون یک ترمینال ۶ هزار متری دو منظوره -که بتواند پروازهای داخلی و خارجی را پوشش دهد- برای برقراری پروازهای مسافری از پیام در نظر گرفته شده که سالیانه توانایی پذیرایی از یک تا یک و نیم میلیون مسافر را دارد.

نظر شما