شناسهٔ خبر: 38495129 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: فرارو | لینک خبر

مازیاز ناظمی: به مورینیو گفتیم سرمربی ایران شود، نپذیرفت!

مازیار ناظمی سخنگوی وزارت ورزش و جوانان می‌گوید فدراسیون فوتبال ایران در جریان جام ملت‌های ۲۰۱۹ مذاکراتی با ژوزه مورینیو سرمربی پرتغالی داشته است.

صاحب‌خبر -

مازیار ناظمی در گفت: وگویی تلویزیونی درباره دلایل انتخاب دراگان اسکوچیچ به عنوان سرمربی تیم ملی ایران و رد صلاحیت علی دایی از سوی وزارت ورزش گفت: درباره آقایی دایی اصلا از این بحث‌ها نبود. در واقع فدراسیون فوتبال تمایلی به کار با آقای دایی نداشت و انتخابش به ترتیب اولویت برانکو ایوانکوویچ، دراگان اسکوچیچ و امیر قلعه نویی بود. قلعه نویی که به دلایلی نیامد و برانکو هم به کشور دیگری رفت. برای همین اسکوچیچ انتخاب شد. هرچیزی که رخ داده با نظر فدراسیون فوتبال بوده است.

سخنگوی وزارت ورزش درباره اینکه بعد از جدایی کارلوس کی روش از مربیانی مثل زیدان، مورینیو و کلینزمان به عنوان گزینه‌های جانشینی وی یاد کرده بود، تاکید کرد: چیز‌هایی که من گفتم روایت دوستانمان در فدراسیون فوتبال بود. در جریان جام ملت‌های آسیا با مورینیو که مفسر یک شبکه تلویزیونی (بین اسپورت قطر) بود، مذاکره شد. با کلینزمان و زیدان هم صحبت شده بود. بازهم می‌گویم این‌ها روایت دوستانمان در فدراسیون است و تخیلات من نبوده است.

ناظمی افزود: کی روش مربی خوبی بود و باید بهترین‌ها را به جای او انتخاب می‌کردیم. با لوران بلان و اروه رنار هم صحبت شد. به هر حال مذاکره طبیعی است. چرا فکر می‌کنیم در شان ما نیست با زیدان مذاکره کنیم؟

او درباره اینکه چرا یکباره فدراسیون از زیدان و مورینیو به اسکوچیچ رسید، گفت: ممکن است گزینه‌های مدنظر فدراسیون، پیشنهاد را نپذیرفته بودند. مذاکره با رنار جدی بود و بلان هم قبول نکرد بیاید. درباره اسکوچیچ هم دیگر به گذشته بر نگردیم. به نظرم اسکوچیچ نسبت به خیلی از کسانی که اسمشان برای تیم ملی مطرح بوده، ناموفق نیست.

نظر شما