شناسهٔ خبر: 38494998 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: بنیاد ملی نخبگان | لینک خبر

کارگاه تجاری‌سازی با محوریت بوم‌مدل کسب‌وکار برگزار شد

کارگاه تجاریسازی با حضور مستعدانبرتر طرح شهید احمدیروشن برگزار شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی بنیاد ملی نخبگان؛ کارگاه تجاری‌سازی با حضور جمعی از مستعدان‌برتر طرح شهید احمدی‌روشن در محل بنیاد نخبگان استان تهران برگزار شد.

در اولین روز برگزاری این کارگاه، ضمن بیان مقدمه‌ای از کسب‌وکار و کارآفرینی، مدل‌های شخصیتی فروشندگان و تولیدکنندگان مورد بحث قرار گرفت.

در ادامه در رابطه با محصولات مختلف و سطح فناورانه محصولات High-tech و نحوه ارائه آن در بازار نمونه‌هایی بیان شد و نحوه ورود هریک از این محصولات در بازار مورد بررسی قرار گرفت.

در این بخش، شرکت‌کنندگان پس از یادگیری اصول اولیه تیم‌سازی و مدل‌سازی کسب‌وکار، با اصول تجاری‌سازی کسب‌وکار آشنا شدند. همچنین روش‌های توسعه بازار و ایجاد تمایز در محصول و بازار در کنار روش‌های کسب درآمد و چگونگی توسعه روش‌های درآمدی مورد بررسی قرار گرفت و به مواردی همچون اصول فرانچایزینگ و Joint Venture اشاره شد.

در روز دوم برگزاری کارگاه، بوم یا مدل کسب‌وکار ارائه و از شرکت‌کنندگان خواسته شد تا تیم‌های 3-4 نفره را تشکیل دهند و به انتخاب خود یک ایده یا محصول را مدل‌سازی کنند. سپس بخش‌های مختلف بوم کسب‌وکار به حاضرین آموزش داده شد. بخش‌های بوم عبارتند از شناسایی مسئله، راه‌حل‌ها، ارزش پیشنهادی محصول و مشتریان محصول است.

در پایان این بخش از تیم‌ها خواسته شد تا بوم‌ها را با توجه به ایده و محصول خود، تکمیل کنند. در پایان هر یک از تیم‌ها بوم تجاری‌سازی کسب‌وکار خود را طراحی و ارائه کردند.

لازم به ذکر است، کارگاه آموزشی تجاری‌سازی به تدریس رضا زعفریان؛ متخصص حوزه کارآفرینی و عضو هیئت‌علمی دانشکده کارآفرینی دانشگاه تهران برگزار شد.

 

نظر شما