شناسهٔ خبر: 38494958 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

۷ اسفند ۹۸؛

جهش ۸۰۰ تومانی نرخ دلار در روز چهارشنبه

تهران- ایرنا- دلار در صرافی‌های بانکی، امروز (چهارشنبه) با افزایش ۸۰۰ تومانی قیمت نسبت به روز معاملاتی گذشته به نرخ ۱۵ هزار و ۶۰۰ تومان فروخته شد.

صاحب‌خبر -

نرخ ارز در روزهای اخیر و پس از قرار گرفتن ایران در فهرست سیاه FATF، روندی افزایشی یافته بود که انتظار می‌رفت همانند تجربه های گذشته، بانک مرکزی به سرعت ورود پیدا کرده و تعادل را به بازار بازگرداند، اما امروز، جهش ۸۰۰ تومانی نرخ دلار در صرافی‌های بانکی، بازار را شوکه کرد.

مهم‌ترین علت افزایش شدید نرخ ارز در صرافی های بانکی، ایجاد فاصله زیاد نرخ دلار در بازار آزاد و صرافی های بانکی در روزهای گذشته بوده است. وجود فاصله زیاد میان نرخ بازار آزاد و صرافی های بانکی می تواند روند تامین و عرضه ارز را در بازارها مختل کرده و سود زیادی را عاید افراد سودجو و دلال کند.

بر این اساس، نرخ خرید هر دلار امروز در تابلوی صرافی‌های بانکی ۱۵ هزار و ۵۰۰ تومان و فروش ۱۵ هزار و ۶۰۰ تومان بود.

قیمت خرید هر یورو نیز ۱۶ هزار و ۶۰۰ تومان و نرخ فروش آن ۱۶ هزار و ۷۰۰ تومان شد.

میانگین بهای هر یورو در روز معاملاتی گذشته در سامانه سنا ۱۵ هزار و ۹۳۰ تومان و هر دلار ۱۴ هزار و ۸۳۳ تومان بود.

 همچنین در سامانه نیما در روز معاملاتی گذشته هر حواله یورو ۱۴ هزار و ۶۴۹ تومان فروخته شد، حواله دلار نیز ۱۳ هزار و ۳۵۶ تومان به فروش رسید.

نرخ دلار در روزهای اخیر با جوسازی سفته بازان، به دلیل نزدیک شدن به نشست FATF و نگرانی از قرار گرفتن نام ایران درلیست سیاه این نهاد مالی، رو به افزایش گذاشته بود که به دلیل قطعی شدن این موضوع، افزایش قیمت‌ها روند پرشتاب‌تری گرفت.

نظر شما